Puan Ver
Puan Ver

Neden bağırsağımız ikinci beynimiz olarak nitelendirilir?

Sonra Cevapla
Takip Et

Beyin vücudun kontrolünü sağlamaktadır.Yani bir şehrin veya ülkenin başkanı gibi düşünebiliriz.Biz biliyoruz ki yediğimiz her şey bağırsağımızdan geçmekte ve bağırsak aynı zamanda mezokrin bir bezdir.Yani hormon da enzim de salgılamaktadır.Kanda gezen moleküller, hücrelere sağlanan enerji ve hormonal mekanizmalar bağırsağın elindedir.Dolayısıyla bağırsağı, bu başkanın(beyin) her ildeki ilçedeki apartmandaki haber kaynağı olarak düşünebiliriz.Vücutta olan bitenden beyni haberdar etmektedir.Bunun bilimsel temelini ise şöyle açıklayabiliriz.Beyin-bağırsak sinir ağının %90ı bağırsaktan beyine giden nöron ağını içerir. sadece %10 beyinden bağırsağa gider.Bu da bizim haber kaynağı-başkan benzetmemizin temeli olur.Aynı zamanda biz biliyoruz ki yediklerimiz,bağırsak sağlığımız bizim ruh halimizi de etkilemektedir.Leaky gut syndrome olarak geçen sızdıran bağırsak sendromu, bağırsağın düzgün emilim yapaması temeline dayanır ve nörokognitif bozukluklara da sebep olmaktadır.Seratonin %95inin de bağırsaklardan salgılandığını düşününce 2.beyin olmayı hak ediyorlar :)

1. Leaky Gut Syndrome szıdıran bağırsak sendromu belirtileri
  2. Ted Talks gut

Ateş keşfedildiğinden beri insanlar yiyecekleri pişirerek yemeye başladılar.Yiyecekleri pişirererk yemeye başladıktan sonra evrimsel süreçte sindirim sistemimiz kısalmıştır. Ateş keşfedilmeden önce yiyecekleri sindirmek için büyük bir enerjiye ihtiyaç duyuluyordu bu enerjinin büyük bir kısmına bağırsağımız ihtiyaç duyuyordu. Bu yüzden bağırsağımız çalışırken beynimize yetecek enerji kalmıyordu.Ama sonradan ateşi keşfettiğimiz için beynimize daha çok kullanılıcak enerji kaldı.

1. kendim

“Bilimle sihir yapabilirsiniz; ancak sihirle bilim yapamazsanız.”
Erica Dunning