Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Neden alnımızda kıl çıkmaz?

Çoğu yerimizde kıl çıkar ama alnımızda kıl çıkmaz neden böyle evrimleşmişiz?

218 görüntülenme
Teşekkür (3)
Hatırla
Takip (1)

Kullanılmıyan genler zaman içinde ya kaybolur yada genetik hibernasyona girer mesela bu bir nevi uykudaki genler bir şekilde tekrar aktive edilirse kuyruk çıkmasını sağlıyan geni aktif edip kuyruk çıkmasını sağlayabilir fakat kuyruk ağaçlarda dengede kalmamız için vardı afrikadaki iklim değişimi ağaçların sayısını azaltınca atalarımız yüzeye inmek zorunda kaldı ve kuyrukları işlevini yitirdi böylece zamanla körelerek kayboldu, aynısı anlındaki kıllar içinde geçerli eskisi kadar deriyi korumak zorunda kalıcağımız kadar parazit olmaması ve iklim çeşitliliği kaşımızın terimizin gözümüze girmesini engellemekte yeterli olması ve başka kıla ihtiyaç olunmaması gibi etmenlerde etkilidir, zaten anlımızdaki kıllar hiç bir zaman yok olmadı sadece tüye dönüştüler, ağaçta yaprak kaktüste diken olması gibi, dikenler aslında yapraklardı fakat su tüketimini azaltmak için inceldiler ve diken halini aldılar.

416 görüntülenme
Teşekkür (2)

“Eğer okuduğunuz her şeye inanıyorsanız, okumamalısınız.”
Japon Atasözü