Sorulara Dön

Neandertallerin nasıl göründüğünü nerden biliyoruz?

Mesela resimdeki gibi
286 görüntülenme
Neandertallerin nasıl göründüğünü nerden biliyoruz?
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Ali Edis
Yazılımcıyım

İskeletlerinden.

Tüm Reklamları Kapat

Neandertallerin uzun, alçak bir kafatası vardı (modern insanın daha küresel kafatasına kıyasla) ve gözlerinin üzerinde karakteristik belirgin bir kaş çıkıntısı vardı.

Tüm Reklamları Kapat

Yüzleri de belirgindi. Yüzün orta kısmı öne doğru çıktı ve çok büyük, geniş bir burun hakimdi . Bazı bilim adamları, bu özelliğin daha soğuk ve daha kuru ortamlarda yaşamaya bir adaptasyon olabileceğini düşünüyor. Burnun geniş iç hacmi, soludukları havayı nemlendirmek ve ısıtmak için hareket ederdi.

Ön dişleri büyüktü ve çizikler, yiyecek ve diğer malzemeleri hazırlarken üçüncü bir el gibi düzenli olarak kullanıldıklarını gösteriyor. Modern insanlardan farklı olarak, Neandertallerin fazla çenesi yoktu.

Abri Pataud, Fransa'dan yaklaşık 20.000 yıllık bir Homo sapiens fosilinin yanında, Fransa, La Ferrassie'den yaklaşık 50.000 yıllık bir Neandertal kafatasının yandan görünümü . Modern insanın daha yuvarlak bir kafatası vardır ve Neandertal'de bulunan belirgin kaş sırtından yoksundur.

Read less

Neandertallerin güçlü, kaslı vücutları, geniş kalçaları ve omuzları vardı. Yetişkinler yaklaşık 1.50-1.75m boyunda ve 64-82kg ağırlığındaydı. İlk Neandertaller, sonraki Neandertallerden ortalama olarak daha uzundu, ancak ağırlıkları aşağı yukarı aynıydı.

Homo neanderthalensis iskeleti modeli (önden ve arkadan görünümler). Neandertallerin kısa alt bacakları ve alt kolları olan tıknaz fizikleri vardı.

Kısa, tıknaz fizikleri soğuk ortamlara uygundu. Hacimli gövde, kısa alt bacak ve alt kol kemiklerine ek olarak, Neandertallere cildin yüzey alanını en aza indirecek, muhtemelen son 200.000 yılın ağırlıklı olarak daha soğuk koşullarında ısıyı korumak için orantıları verdi.

Bazı araştırmacılar, bu fiziğin aynı zamanda Neandertallere avlanma sırasında yakın mesafeden pusu kurmak için kollarında ve bacaklarında daha fazla güç verdiğini iddia ediyor.

• Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Hastalıklar Ne Zaman Bitecek?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
*Dıştan* Yanmalı Sterling Motoru Nasıl Çalışıyor?