Sorulara Dön

NASA neden uzaya, diğer galaksilere gitmeye bir uzay mekiği göndermiyor? Buna herhangi gibi bir şey engelmi oluyor?

Enes Yasin Bak
bilimsever

Medeniyetimizin şu anki teknolojik yeterlilikleri diğer galaksilere insan gönderme konusunda epey bir geride. Bize en yakın galaksi olan "Andromeda Galaksisi" yaklaşık 2,5 milyon ışık yılı uzaklıkta yani bırakın uzay mekiklerini, ışığın bile ulaşması 2,5 milyon yıl sürüyor.

Peki ya bize en yakın yıldız sistemi? Ne yazık ki bize en yakın yıldız sistemi olan "Alpha Centauri" de 4,5 ışık yılı uzakta. Işık hızının %10'unda gidebilseydik 45 yıl sürerdi. Ancak böyle hızda insan taşımayı sağlayacak uzay mekiği için ne mühendislik yeterli ne de bilimsel olarak tüm o yolculuğu başarılı bir şekilde gerçeklestirebilecek bilimsel bir temelimiz var.

Tüm Reklamları Kapat

Işık hızından bile hızlı mesafe katedebilmemizi sağlamayı öneren bazı teoriler bulunmaktadır. Ancak henüz kanıtlanmayı bırakın bilimsel bir temele bile henüz oturtulamamışlardır ve doğa yasalarıyla düzgün bir şekilde ilişkilendirilememişlerdir.

Ayrıca bu tarz projeler için yeterli teknolojimiz bile olsaydı, NASA ve diğer önde gelen şirketler belirli amaçlar uğruna ve motivasyonlarla bu projeleri gerçekleştiriyorlar. Yani uzay araştırmalarımızın galaksilerarası veya yıldızlararası boyuta ulaşması icin öncelikle çok daha küçük ölçekte medeniyetimiz için daha büyük önem arz eden daha öncelikli projeler yapılırdı.

Tüm Reklamları Kapat

Şu ana kadar sadece Ay'a gittik ve gözümüzde Mars var. Mars'a gitmek için çalışmalar sürdürülüyor. NASA, 2040 ve 2050'lerde; SpaceX ise 2030'lara kadar Mars'a insan göndermeyi hedefliyor.

İçinde insan bulunmayan ve en çok mesafe kateden uzay araçları ise "Voyager 1" ve "Voyager 2"dir. Voyager 1, 1977'de fırlatıldı ve şu an yaklaşık 23 milyar kilometre uzaklıkta. Voyager 2 ise yine 1977'de biraz daha sonra fırlatıldı ve şu an yaklaşık 18,5 milyar kilometre uzaklıkta. Karşılaştırma yapmanız için Andromeda Galaksisi yaklaşık 23 milyar kere trilyon kilometre, Alpha Centauri ise yaklaşık 41 trilyon kilometre uzaklıkta.

Anlaşıldığı üzere insanoğlunun bu tarz şeyleri gerçekleştirmesi için epey bir zamana ihtiyacı var.[1][2]

1. B. Hazarika. Intergalactic Travel: How Can We Travel To Another Galaxy?. (5 Eylül 2022). Alındığı Tarih: 4 Ağustos 2023. Alındığı Yer: The Tech Outlook | Arşiv Bağlantısı
  2. P. Sutter. Is Interstellar Travel Really Possible?. (10 Eylül 2019). Alındığı Tarih: 4 Ağustos 2023. Alındığı Yer: Space | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Kurtlar Neden Dolunayda Ulur?
Sonsuz Enflasyon: Büyük Patlamadan Önce Ne Vardı?
Işık Hızında Düşen Bir İğne, Dünyayı Yok Edebilir mi?
Cep Telefonları Yerinizi Nereden Biliyor da Sizi Arayabiliyor?
Matematikten Neden Bu Kadar Korkuyorsunuz?