Evrim Ağacı Soru & Cevap

Müzik evrimsel midir?

Teşekkür (3)
Hatırla
Takip

Evrim geçiren canlıların yarattığı her şey onlarla birlikte evrim geçirir. Müzik çoğu zaman işlevseldir, çünkü insan temasını, insani anlamı ve olasılıkların insan hayal gücünü kolaylaştırarak, onu sosyal içgüdülerimize bağlayarak insan refahını geliştirebilen bir şeydir. Bilişsel sistemler aynı zamanda müzikal performansın ve hassasiyetlerin temelini oluşturur. Müzik, kendiliğinden yaptığımız şeylerden biridir, iletişimsel işlevlerle bağlantılı beyin mekanizmasını yansıtır, geniş bir yelpazedeki insan faaliyetlerinde genişler ve çeşitlenir. Müzik, aritmetik, dil ve alan algısı dahil olmak üzere çeşitli bilişsel yetenekler ve kaynaklardan geçer. Aynı şekilde, müzik kültürel sınırlarla kesişir, paylaşılan deneyimlerimizi ve niyetlerimizi birbirine bağlayarak "sosyal benliğimizi" kolaylaştırır.

Müziğin olası evrimsel kökenine ilişkin çeşitli öneriler arasında sekiz geniş teori tanımlanabilir: eş seçimi, sosyal uyum, grup çalışması, algısal gelişim, motor beceri gelişimi, çatışma azaltma, güvenli zaman geçme ve kuşaklar arası iletişim. Müziğin evrimsel kökenine dair bir vaka sunarken dikkate alınan dört tür kanıt vardır. Daha sonra arkeolojik, antropolojik ve etolojik gerçeklerin bir kısmını rapor eder. Dahası, dilin kökenini açıklamak için geliştirilmiş bazı evrimsel argümanları araştırıyor. Müzik ve sosyal bağ hakkındaki kanıtlar gösteriliyor. Ayrıca, müzik ve sosyal işlev, sosyal bağ ve hormonlar, oksitosin ve sosyal bağın biyolojisi ve ruh hali düzenlemesi üzerine bir tartışma sağlanmaktadır.

Müzik, evrimimizin temel bir parçasıdır; muhtemelen sözdizimsel olarak yönlendirilen cümlelerle konuşmadan önce şarkı söylemiştik. Şarkı, hayvan dünyalarında temsil edilir; kuşlar ve balinalar, her zaman kulağımıza melodik olmasa da, semantik olarak iletişimsel işlevler açısından zengin olsa da sesler üretir. Şarkı, doğayı kaplayan çok çeşitli göstergebilimlere şaşırtıcı bir şekilde bağlı değildir: dikkatini kendine çekmek, kendini genişletmek, kendini satmak, başkalarını kandırmak, başkalarına uzanmak ve başkalarını çağırmak. Müziğin doğasında var olan yaratıcılık yeteneği, benzersiz bir insan özelliğidir.

İnsanların yalnızca bir kısmı müzik çalabilir, ancak hepsi en azından şarkı söyleyebilir ve mırıldanabilir. Müzik nefes almak gibidir - her yeri kaplar. Müzik, temel bir insan deneyimi ve bilişsel yetenekleri yansıtan üretken bir süreçtir. Pek çok temel insan ihtiyacı ile iç içe geçmiştir ve binlerce yıllık nörobiyolojik gelişimin sonucudur. Müzik, insanlıkta geliştiği şekliyle, sosyal bağların benzersiz ifadelerine ve ilişkisel bağlılığın güçlendirilmesine izin verir.

Şarkı söylemeye ve müziği ifade etmeye yönelik temel bir eğilim olarak adlandırabileceğimiz davranışların temelinde iştah açıcı dürtüler, tüketici ifade, dürtü ve memnuniyet vardır (Dewey, 1925/1989).

Teşekkür (2)

1. Frontiersin
  2. Pubmed

“Doğayı olduğu gibi kabullenmeliyiz: Absürt!”