Puan Ver
Puan Ver

Moleküller arası kuvvetler uzaklığın 7. Kuvveti ile ters orantılı. O halde bu kuvvetler 8 boyutta etkiyor olabilir mi?

Tıpkı kütle çekiminin 3 boyutta yayılıp uzaklığın karesiyle ters orantılı olması gibi. Ayrıca moleküller arası kuvvetler akışkan dinamiğini etkiliyor olabilir mi? Akışkan dinamiği de kuantum elektrodinamiği gibi açıklaması zor bir alan. Genel olarak bütün bunların bağlantısı nedir?

Burada 7. kuvvet ile ters orantılı dediğimiz ünlü Lennard-Jones potansiyelinin uzak mesafe davranışı. Boyut ile kuvvet arasında kütleçekiminde de elektrostatikte de bir bağlantı yok. İkisi de üç uzay bir zaman boyutunda tanımlanıyorlar. Uzaklık dediğiniz bir uzay boyutundaki davranışı, diğer iki uzay boyutunda da aynı davranışa sahip.

“Doğada yaşam mücadelesi olduğu için bizim de böyle yaşamamız gerektiğini söyleyenlere asla aldanmayın. Birçok hayvan birbirini eleyerek veya her şeyi kendilerine alarak değil, işbirliği ve paylaşım ile hayatta kalır.”