Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Merhaba. Bir sitede dünyanın atmosferinin 630. 000 km uzaklığa kadar ulaştığını görmüştüm. Bu haber doğrumu? Eğer doğru ise 630. 000 son sınır mı?

Atmosferimiz güneşe kadar gidebilir mi?

Dünya'nın atmosferinin beş ana katmanı vardır. Bu katmanları Dünya yüzeyine en yakından en uzağa doğru sıralayacak olursak:

1.Troposfer

2.Stratosfer

3.Mezosfer

4.Termosfer

5.Egzosfer' dir

Bu haberde bahsedilen katman egzosferdir. Prensip olarak egzosfer, parçacıkların Dünya'nın yerçekimine bağlı olduğu yerleri kaplar. Teoride egzosferin 190.000 kilometreye kadar genişlemesi mümkündür. Bu noktada Güneş'ten gelen radyasyon Dünya'nın parçacıklar üzerindeki yerçekiminin üstesinden gelir. Fakat bilim insanları bu olayı yeryüzünden 100.000 kilometre ötede belirlemişlerdir. Buna rağmen çoğu bilim insanı egzosferin sınırını 10.000 kilometre olarak kabul ederler.

Kısaca özetlemek gerekirse Dünya'nın atmosferi 100.000 kilometreye kadar olan yerleri kapsar. Fakat bilim insanları resmi olarak 10.000 kilometreyi atmosferin dış sınırı olarak kabul ederler. Daha fazla araştırmak isterseniz kullandığım kaynakları bırakıyorum.

Puan Ver

“Üstün entelektüellerin temel besin kaynağı gerçeklerdir.”
Leonardo da Vinci