Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön

Merhaba, 22 yaşındayım pozitif bilimlere olan merakım ve araştırma hevesim çok fazla ama matematiksel temelim çok zayıf sıfırdan başlayıp mesafe katetmek için ne önerirsiniz?

Araştırmak öğrenmek beni çok heyecanlandırır fakat pozitif bilimlerde mesafe katedebilmek için gereken sayısal altyapı maalesef bende çok zayıf özellikle biyolojiye çok meraklıyım sizden sayısal donanımımı geliştirmek ve genel olarak bilimi anlayabilmem için uygulamam gereken metodlar hakkında tavsiye istiyorum şimdiden teşekkürler :)
Tüm Reklamları Kapat
Eymen ''Reles'' Sevindik
[Bu unvan, uzunluk nedeniyle silindi.]

Sayısal temele okul düzeyinde sahip olman yeterli, matematik bilimden çok fiziği yorumlamamızı sağlıyan numeral bir dildir, sana önerim bol bol bilim dergisi oku, makale oku özellikle ingilizceni geliştir türkçe kaynakların yetersiz geleceği kesin. Sana önerebileceğim kanallar mevcut fakat hepsi yabancı ; melodysheep, kurzgesagt, exurb1a(bu kanal daha felsefeye yönelik) aperture.

1. Yazar Yok. Thoughtco. (23 Kasım 2019). Alındığı Tarih: 23 Kasım 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Can Ozan Oğuz
Matematik doktoru

Merhaba, matematik öğrenmek için yapılması gereken aslında çok basit, bir kitap alıp okuyup çalışmaya başlamak. Ama liselerdeki ders ya da test kitaplarından bahsetmiyorum. Üniversitelerde okutulan kitaplar. Bazıları çekiniyor bunların kapağını açmaya, oysa bu kitapların bir kısmı hiç bilmeyenler, sıfırdan başlamak isteyenler için yazılır. Türkçe olarak Ali Nesin'in kümeler kuramı, analiz, mantık üzerine çok güzel kitapları var, onlardan başlayabilirsiniz.

1. Yazar Yok. Nesin Yayınevi. (17 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 17 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Yusuf Ağacanoğlu

merhabalar dostum öncelikle pozitif bilimlere ilgi duyman çok güzel birşey sayısal altyapıya gelecek olursak bu göründüğü kadar zor birşey değil sadece biryerlerden başlamayı denemelisin bana soracak olursan matematik diğer bütün dallardan çok daha farklı ve basit aslında sadece hayatında önemli bir rolü olacağını kabullenmen gerek tek yapman gereken bu.Matematik çözmeye başladığın an çok mutluluk verici ve ilgi çekici bir hal almaya başlıyor tek yapman gereken kararlı bir şekilde ilk adımı atman fakat unutma başlarda çok zorlanabilirsin ama bir kere yapmaya başladınmı aslında ne kadar basit ve hayata anlam katan birşey olduğunu farkedeceksin pozitif bilimlere gelecek olursak kuramsal fizikte seni özellikle matematiğe teşvik edeceğini düşündüğüm birkaç konu var hubble kanununu,özel görelilik ve m kuramına bir göz atmanı isterim fazlasıyla teşvik edeceğine inanıyorum. iyi günler...

1. Yazar Yok. Wikizero. (23 Kasım 2019). Alındığı Tarih: 23 Kasım 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
B Doğa
Bilime Meraklı Birisi

Eğer sadece biyoloji ağırlıklı araştırma yapacaksan orta seviye matematik bilginin olması yeterlidir istatistik,diferansiyel denklemler vb konularda uzmanlaşman yeter ancak bu konularda uzmanlaşman için bu iki konunun alt konuları olan Türev,integral,fonksiyon ve oran-orantı konularına da az çok bilgi sahibi olmak gerekir ancak sadece biyoloji değil diğer pozitif bilimlerine de önem vereceksen özellikle fiziğe sadece matematik değil iyi derecede bir geometri bilgisine sahip olmalısın eğer diğer pozitif bilimlerde de araştırma yapacaksan şu konulara çalışmanı öneririm differansiyel denklemler,türev,integral,ötf,logaritma,ikinci derece denklemler,toplam ve çarpım sembolü,trigonometri,fonksiyonlar,sayılar,doğruda-üçgende-çemberde-çokgenlerde açı ve alan hesapları...

1. Yazar Yok. Matematiksel.org. (6 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 6 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Araba Camındaki Siyah Noktalar Ne İşe Yarıyor?
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
"İkinci Beyin": Vücudunuzdaki Yabancı Organizmalar, Beyninizi Nasıl Yönetiyor?
Arılar da İnsanlar Gibi
Arılar da İnsanlar Gibi "Jetlag" Hisseder mi?