Sorulara Dön
Yiğit Kulaoğlu
Üye

Matematik neden fen bilimi değildir?

605 görüntülenme
Matematik neden fen bilimi değildir?
  • Soruyu Takip Et
Baki Yıldız
Matematik - Bilgisayar Mezunuyum

Fizik, Kimya ve Biyoloji olarak 3 e ayırdığımız temel fen bilimleri yaşamımızda var olduğundan emin olduğumuz çevreye ait gerçekliklerdir. Sürtünme kuvveti, miyoz mayoz bölünme ,kovalent bağlı yapılar hepsi günlük yaşantımızda gözlemlenebilir ve sonuçlarına fen bilimleri yaklaşımıyla ulaşabilir.

Matematik ise insanoğlunun başta günlük hayattaki sayısal işlerini düzenleme ardından fen bilimlerini anlamak üzerine mantık çerçevesinde hesaplama yapabileceği bir kurallar icadı diyebiliriz. Matematikteki hiçbir fonksiyon ya da kural doğada, çevremizde bir sürtünme kuvveti gibi varlığı gözlemlenebilecek bir olgu olmak zorunda değildir. Matematik nerdeyse tamamen soyuttur. Matematik bir keşif mi icat mı? sorusu yıllardır tartışılır bir matematikçi olarak kesinlikle icat olduğunu söyleyebilirim. Tabi ki çevremizin sisteminin matematikle örtüşmesi bize doğanın açıklanabilmesi adına matematiğin bir keşif olduğu yanılgısına düşürse de 10dalık sistem üzerine kurulmuş matematik tamamen insanoğlunun icadıdır.[1] Konudan biraz uzaklaşmış gibi olsakta Fen bilimleri çoğunlukla keşiftir (Bazı açıklanamayan teoriler ve insanın ulaşamadığı şeyler hariç) yaşadığımız evrenin var olan olgularını keşfetmektir. Matematik ise başlı başına bu bilimleri anlayabileceğimiz bir sitemin insanoğlu tarafından icat edilen bilimidir konuyla ilgili matematiğin icat mı keşif mi evrim ağacı videosunu kaynaklara ekledim. Belki biraz daha matematiğe bakış açını değiştirir

Tüm Reklamları Kapat

1. Evrim Ağacı. Matematik Keşif Mi Icat Nı. Alındığı Tarih: 29 Ekim 2022. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
Onat Bora Bilen
Üniversite öğrencisiyim

Fen bilimleri temel olarak hipotez, gözlem ve deneye dayalı olmasıyla beraber matematikten aktif olarak yararlanır. Benzer yönleri çok olsa da fen bilimlerinde deneyler daha somutken matematikte daha soyuttur. İkisini birbirinden farklı kılan yegane faktör de budur.

Sorulara Dön
Alper Gezeravcı, Dünya'ya Dönüyor! (Ax-3 Görevi Ortak Yayını)
Et Yemek, Beyni Uyuşturuyor Olabilir mi?
Filler Neden Farelerden Korkar?
Hastalıklar Konusunda Google Sizi Nasıl Aldatıyor?