Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Mars yolculuklarında kozmik ışınların etkisi nedir?

Mars yolculukları esnasında aylar süren dış uzay ortamı yolculuklarında kozmik ışınlar, günei rüzgarları, taç küre atımları, galaktik kozmik ışınlar gibi iyonlaştırıcı radyasyon kaynaklarının insan sağlığı üzerindeki etkileri nedir? Kozmik ışınların zararlı etkileri hangi yöntemlerle azatılabilir?

Uzay da çok ciddi anlamda radyasyon vardır.Van-Allen kuşağı, dünyanın atmosferi ve manyetik alanı gibi etkenler bizi bu ışınlara karşı korur. Peki ya uzay çalışmaları sırasında nasıl bir korunma sağlarız. Çok kalın bir duvarın arkasına geçmek işimizi görür ancak uzay çalışmasında bu denli gereksiz ağırlık çok ciddi sorunlara yol açabilir. İşte bunlardan şu yöntemler kullanılarak minimum radyasyona maruz kalınıyor:

1-)Elektromanyetik bir kalkan oluşturulabilir. Bu kalkanı da su ile oluşturabiliriz.

2-)Uzay gemisinde çok hareket etmeden önemli bir bölgeye geçip olabildiğince hareketsiz kalmak.

3-)Van-Allen kuşağında bazı bölgeler diğer bölgelere nazaran daha az radyasyon içerir. Uzay gemisi de bu bölgelerden geçerek en az radyasyona maruz kalmış olunur.

Ancak halen daha bu radyasyon sorusuna cevap aranıyor. Umarım en yakın zamanda bu sorunu çözeriz.

İyi okumalar. Umarım yardımcı olmuşumdur.

Puan Ver

1. Astronotlar nasıl radyasyondan korunur?
  2. Washington
  3. Van-Allen kuşağı Bu görseli incelemeni tavsiye ederim. Van-Allen kuşağında kısmen daha az radyasyon içeren bölgeler resmedilmiş. Ne kadar yeşil olursa o kadar az radyasyon demek.

“Eğer okullarımızın bilim derslerinde yaratılış iddiasını Evrim Kuramı'na alternatif olarak okutacaksak; bu derslerde bebeklerin leylekler tarafından getirildiği iddiasını da cinsel üremeye alternatif olarak okutmamız gerekir.”
Judith Hayes