Sorulara Dön

Lezbiyenlerin rahimleri döllenmeye uygun mu?

Daha açıkça, bir erkeğin spermi lezbiyen bir kişiyi hamile bırakabilir mi? Fizyolojik olarak lezbiyenlerin kadınlar gibi spermi dollemesi mümkün mü?

Elbette. Eğer konuyla alakasız bir başka hastalığı yoksa, sadece lezbiyen olmasının doğurganlığı ile hiçbir alakası yok.

Burada kafanızı karıştıran şey cinsel yönelim ve biyolojik cinsiyet arasındaki fark.

Bu Reklamı Kapat

• Lezbiyenlik, bir cinsel yönelim. Yani bu kadınlar, kendi cinsiyetinden olan diğer kadınlara romantik ve cinsel bir çekim hissediyorlar.
  • Ancak bir önceki cümleden de anlayabileceğiniz üzere, lezbiyenler, en yaygın anlamıyla, biyolojik olarak kadınlar.

Biyolojik olarak dişi ("kadın") ve erkeği romantik ve cinsel duygularına bakarak değil, (genellikle) ya eşey hücrelerine bakarak ya da kromozomlarına bakarak ayırt ediyoruz:

• Eşey hücrelerinden daha iri ve az sayıda üretilene ("yumurta") sahip olana "dişi", daha ufak ve çok sayıda üretilene ("sperm") sahip olana "erkek" diyoruz.
  • Eğer incelediğiniz canlı insan gibi plasentalı memeli bir hayvansa, (genellikle) iki çift X kromozomu olana "dişi", 1 X ve 1 Y kromozomu olana "erkek" diyoruz.

Ki bu iki yöntemdeki eşeyler/cinsiyetler (genelde) birbiriyle örtüşüyor.

Bu Reklamı Kapat

Yani biyolojik olarak dişi olan bir kadın, hemcinslerine, karşı cinsiyete veya her ikisine birden ilgi duyabilir (veya hiçbirine ilgi duymayabilir).

Cinsiyeti (hangi kromozomlarla doğduğu) ile cinsel yönelimi (kime aşık olduğu) iki ayrı olgu. Biyolojik olarak doğurganlık potansiyeli de cinsiyet ile belirleniyor. Cinsel yönelim anca seks ihtimaline etki edebilir; ancak bu kadınların rahimlerine sperm ulaştırılacak olursa onlar da rahatlıkla gebe kalabilirler - ki yapay döllenme lezbiyenler arasında çocuk sahibi olmanın yollarından biri.

Darwin Darwin
Okur

Lezbiyenler cinsel olarak diğer kadınları çekici bulan, kadınlara denir. Fizyolojileri, erkekleri çekici bulan kadınlardan farklı değildir. Bir erkekle ilişkiye girerse halime kalıcaktır ve gayet sağlıklı bireyler dünyaya getirebilirler.

Leonard Leonardo
Tarih Öğretmeni

Cinsel yönelim ile cinsiyet iki farklı şey

Cinsel yönelim Bir cinse karşı duyulan aşk ve yahut cinsel ilişki isteği bu durum da lezbiyenler kadınlara ilgi duyuyorsa bu onların cinsel yönelimidir

Bu Reklamı Kapat

Cinsiyet ise bireyin kadın ya da erkek oluşunun biyolojik, fizyolojik ve genetik boyutlarını ifade etmektedir.

Ama eğer bir sağlık sorunu yoksa bir lezbiyen bir erkekler beraber olduğunda hamile kalabilir.

Sorulara Dön