Puan Ver
Puan Ver

Laktik asit fermentasyonunun evrimsel süreci nasıl işlemiştir?

Anonim 0
Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Bu açıkçası üzerinde çok fazla araştırma yapılmış bir konu değil. Ancak yine de evrimsel biyoloji ve evrimsel biyokimya sayesinde elimizde bazı bilgiler mevcut. İşin içinde biyokimya olduğundan biraz kafa karıştırıcı; ancak kısaca özetlemek gerekirse: Fermentasyonun ara ürünü olan pirüvat zaten biyokimyasal olarak her zaman oradaydı, özel olarak evrimleşmesine gerek yok, doğal süreçlerle oluşabilmektedir. Bu durumda evrimsel süreçte odaklanılması gereken laktoz dehidrogenez (LDH) ve piruvat dekarboksilaz (PDC) enzimlerinin evrimidir. Yapılan analizler, bunların hangisinin önceden evrimleştiğinin çok da önemli olmadığını göstermektedir. Yine de, bu enzimlerin evrimleşmesi, dolayısıyla laktik asit fermentasyonunun anlaşılmasına yönelik analizler, LDH'nin NAD(P) bağlayıcı alanlar adı verilen bir protein ailesine ait olduğunu göstermektedir; yani bu aile içerisinden evrimleşmiştir. Saccharomyces cerevisiae ve Zymomonas mobilis türleri üzerinde yapılan genetik analizlerse PDC'nin evrimsel geçmişini ortaya koymaktadır. Bu enzim, evrimsel olarak daha eskilere dayanmakta olan sitokrom-bağlı piruvat oksidaz enzimi ve asetolaktat sintaz enzimi ile çok yakın akrabadır. Dolayısıyla PDC, bunlardan evrimleşmiş olmalıdır. Görüldüğü gibi biyokimyasal süreçlerin evrimsel geçmişini anlamak için çok iyi şekilde kimyasallardan anlamak gerekmektedir. Ancak bu yapıldığında, neredeyse her tepkimenin evrimsel geçmişini bildiğimiz görülecektir. Öyle ki, hemen her kimyasalın evrimsel ailesinin belirlendiği veritabanları bulunmaktadır.

Favorilerime Ekle

“Aynı nehirde iki kez yıkanamazsınız: Çünkü nehir aynı nehir değildir ve siz aynı siz değilsiniz.”
Heraclitus