Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Kütle çekimin karanlık enerjiyi yada diğer yönden soracak olursak karanlık enerjinin kütle çekimini yendiği sınır mesafe nedir?
Uzak galaksi kümelerinin uzaklıklarıyla orantılı artan hızlarda birbirinden uzaklaştığını biliyoruz. Bunu da karanlık enerjiye bağlıyoruz. Ancak yerel grup içerisindeki galaksiler için bu durum geçerli değil. Yerel grup içerisindeki yakın galaksiler kütle çekimiyle bir arada kalıyor. Bu noktada hesaplanmış net bir mesafe var mıdır?
Bu Reklamı Kapat
Barış Barış
Barış Barış bilim meraklısı

merhaba, araştırdığım kadarı ile yazıyorum

• karanlık enerji karanlık maddeden farklı olarak evrenin her tarafına dağılmış bir enerji türü ki aslında olmadığını iddia eden modeller de var, şimdilik bunları yok sayalım
  • karanlık madde ise çok daha seyrek bir dağılım gösteriyor normal olarak çünkü toplam kütlenin %23-25 aralığını oluşturuyor. üstelik de kütle çekim ile etkileşime girdiği için galaksiler arası boşlukta olup olmadığını da tam bilmiyoruz. doğası gereği daha çok normal maddenin olduğu yerlerde topaklandığı düşünülmekte
  • Şimdi burada bilmemiz gereken şey şu. karanlık madde ancak normal maddenin de bulunduğu galaksi kümelerinde karanlık enerjiyi yeniyor yazdığınız gibi. dolayısıyla burada hem kütlece çok az olsa da normal maddenin hem de karanlık maddenin iş birliğini görüyoruz. üstelik gözlemlediğimiz en küçük galaksilerde bile bu böyle.
  • işin ilginci bu galaksi kümelerinin arası görece olarak boş aslında. buralarda da karanlık maddenin karanlık enerjiyi şimdilik yendiği düşünülüyor.
  • burada net bir sınırdan çok kütleçekimin kütle boyutu ve mesafe ile artıp azalan etkisinden söz etmek mümkün.
  • ekte bu konuda fizikçilerin görüşlerini koyuyorum