Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kulak, göz, mide gibi organlar nasıl evrimleşti?

Gözün evrimi ile ilgili bir ışık vardı ışığı hisseden avantajlı oldu böyle böyle göz çıktı deniyor bu olay ne kadar doğrudur?

KULAK EVRİMİ

Duyma yeteneğiniz, balıklarda solungaç açılımı olarak başlayan bir yapıya dayanıyor ve yeni bir çalışma ortaya çıkıyor.

İnsanların ve diğer kara hayvanlarının kulaklarında işitme için çok önemli olan özel kemikler vardır. Eski balıklar su altında nefes almak için benzer yapılar kullandı.

Bilim adamları, evrimsel değişimin hayvanlar karaya çıktıktan sonra meydana geldiğini düşünmüşlerdi, ancak eski bir fosil sudaki herhangi bir yaratığın sürünmeden önce kulak gelişiminin aktifleştiğini gösteriyor.

Geçiş

Araştırmacılar, Panderichthys adı verilen 370 milyon yıllık bir fosil balık olan ilk kara hayvanlarının yakın bir kuzeninin kulak kemiklerini inceledi. Bu yapıları başka bir loblu yüzgeçli balıkla ve erken bir kara hayvanıyla karşılaştırdılar ve Panderichthys'in bir geçiş formu sergilediğini belirlediler.

Diğer balıklarda, hyomandibula adı verilen küçük bir kemik olan Eusthenopteron, bir bükülme geliştirdi ve bir spiracle adı verilen solungaç açıklığını engelledi.

Bununla birlikte, tetrapod Acanthostega gibi erken kara hayvanlarında, bu kemik geri çekildi ve şimdi insanlarda ve diğer hayvanlarda orta kulağın bir parçası olan yerde daha büyük bir boşluk oluşturdu.

Eksik bağlantı

Panderichthys fosilinin yeni muayenesi, bilim insanlarına balık solungaç açıklıkları ve kulaklar arasında kritik bir "eksik bağlantı" sağlar.

İsveç'teki Uppsala Üniversitesi'nden ortak yazar Martin Brazeau, "Panderichthys'de artık böyle bir 'bükülme' olmadığı ve spiracle'in genişlediği ve açıldığı tetrapodlarda çok daha fazla," dedi. "[Hiyomandibula] biraz daha kısa, ama yine de Eusthenopteron'da olduğu gibi oldukça çubuk gibi. Balık ve tetrapodların bir kombinasyonu gibi."

Ancak, erken tetrapodların bu yapıları duymak için kullandığı bilinmemektedir. Panderichthys büyük olasılıkla spiracles'ını su veya havanın havalandırılması için kullandı. Erken tetrapodlar muhtemelen açıklıktan hava geçirdi. Bilim adamları kesin olarak söylemek için korunmuş yumuşak dokuya ihtiyaç duyacaklardı.

Brazeau, "Bu, erken tetrapodların bir miktar havalandırma fonksiyonu için de kullanılıp kullanılmadığını araştırmaya başladığımız soru." Dedi. İster su ister havanın ekshalasyonu için olsun, gerçekten net değil. Balıktan oldukça genişlediğini ve geliştiğini söyleyebiliriz. "

1. livescience.com KULAK EVRİMİ

“Sanat olmasaydı, Dünya'nın kabalığı dayanılmaz olurdu.”