Puan Ver

Kuantum mekaniği ile genel görelilik kuramını birbirinden ayıran nedir?

Sınırlar... Aslında fizik bir bütündür. Ama sınırlar, bize hangi kuramları rahat kullanabileceğimizi gösterir. Burada hız ve kütle ile ilgili sınırlar söz konusu. Kütle küçükdükçe kuantum mekaniği, büyüdükçe klasik mekanik etkili olur. Hız küçüldükçe klasik mekanik, büyüdükçe de göreli mekanik devreye girer.

1. Serway Biencher
Puan Ver

Bu soru "biyoloji ile evrim teorisini birbirinden ayıran nedir" gibi geldi bana.Yani kuantum mekaniği fiziğin kendisidir sadece fizikçilerin bu konudaki çalışma alanı görece mikro düzeydedir. Şunu söyleyebiliriz ki Kuantum mekaniği klasik fiziğe yakından baktığımızda gördüğümüz ve anlamaya çalıştığımız ayrıntılı yapı ve olaylardır. Yakından bakmaktan kastım onu oluşturan elektronların günlük yaşantımızda karşılaştığımız nesneler gibi davranmamasıdır (tabiri caizse mantığımızı altüst eder). Genel görelilik kuramı ise Einstein tarafından geliştirilen uzay zaman dokusunun yüksek kütle ile bükülmesidir, önceleri Newton buna yer çekimi demiştir. Genel görelilik kuramı görece makro ölçeklerde karşımıza çıkar.

1. Belgesel Belgesel, internet ve sağdan soldan edindiğim bilgiler.

“Aptalca deneyleri çok severim! Öyle ki, kendim de, hep yaparım!”