Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Koronavirüsün yayılmasında 5g teknolojisinin rolü var mı?

Onur Avcı 2
Teşekkür
Hatırla
Takip

Öncelikle bu konuda kanıt olmadığını, söylemi desteklediği!! ifade edilen iki teori olduğunu söyleyebilirim;

İlk teori 5G' nin bağışıklık sistemine zarar verdiği iddiasıdır. Bu iddia şu ana kadar kanıtlanmış değildir. 5G nin hücresel hasara sebep olabilecek radyasyon seviyelerinden çok daha düşük seviyede bir etki gösterdiği bilinmektedir.

İkinci teori ise viruslerin birbiri ile elektromanyetik yollarla iletişim kurarak hastalığın yayılımını indüklediklerini iddia etmektedir. Bu iddia ise tamamen dayanaksızdır. Bu teoriyi yayınlayan tabloid gazete konuyu 2011 yılında bakterilerin iletişimi hakkındaki bir bilimsel araştırma iddiasına dayandırmaktadır.

1. fullfact.org 5G is not accelerating the spread of the new coronavirus

“İlkel insan meraklı gözlerle ve yavaş, kendinden emin olmayan adımlarla doğruladı. Şimdiyse belirsiz bir hedefe doğru aceleyle yürüyoruz.”