Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Korona virüsü ile enfekte bir ortamda virüslü havanın solunması sonucu virüs partiküllerinin burun mukozası üzerine tutunarak vücut hücrelerine bağlanma süresi ne kadardır?

Virüslerin içinde bulunan RNA veya DNA'yı kaplayan bir kapsül bulunur. Burada sözünü ettiğimiz COVID-19 tek sarmallı bir RNA virüsüdür. Bu virüsün kılıfındaki proteinler onun hangi hücrelere bağlanıp içine gireceğini belirliyor. Yani her virüs her hücreye bağlanmıyor. Bu nedenle farklı bir virüsler farklı organlarda hastalığa yol açıyorlar. Örneğin nezle virüsü (Rhinovirus) üst solunum yollarında enfeksiyona yol açarken COVID-19, akciğerlerde enfeksiyona yol açıyor. Bu seçimi nasıl yapıyor peki? Üzerinde bulunan protein yapısındaki antijenler, ancak kendilerine uygun yapıdaki proteinlere bağlanıyor. Bu proteinleri bir anahtar gibi düşünürseniz, hücreye bağlandığı anda hücre zarından içeri girebiliyor. Tıpkı bir anahtar ile açılan kapı gibi. :)