Sorulara Dön
Ozan Demir
Üye

Keşfedilen fosillerde görülenin aksine yeni bir durum olduğunda bu değişikliği o türün engelli bir bireyi oluşuna bağlayamaz mıyız, bu düşünüldü mü?

Muhammed  Musab Akdağ
Üye Okur

Bulunan bir fosilin analizi, genelden özele doğru sayısız test ile yapılır ve bunlar sonucunda önce detaylı tür tanımı, sonrasında ise genellikle o türün içerisinde özel bir varyasyon (çeşit) olup olmadığı bile teşhis edilebilmektedir.Tanımlamaların en başında, morfolojik özelliklere bakılmaktadır. Birçok fosil uzmanı biyoloji, paleontoloji, antropoloji, arkeoloji ve jeoloji gibi bilim dallarından gelmektedir. Dolayısıyla canlıların genel şekilleri ve neye benzedikleri konusunda çok geniş bilgileri bulunmaktadır. Bu sebeple, ilk bakışta bir canlının yaklaşık olarak hangi canlı grubuna ait olduğunu yaklaşık olarak anlamaları mümkündür. Çoğumuza "taş parçası" gibi gelecek bir fosil, bir bilim insanının gözünde doğrudan, net bir sınıflandırmayla örneğin bir Orbiculoidea missouriensis türüne ait olabilir. Belki tür düzeyinde hemen tespit edemeyebilirler ama Orbiculoidea cinsinden bir tür olduğunu anlayabilirler.

Ancak bu, her zaman mümkün olmamaktadır elbette. Örneğin bir kafatası fosili bulunduğu zaman, kafatasının genel yapısına bakarak bilim insanı bulgunun bir insana ait olduğunu söyleyebilir ve kesin bir şekilde bir şempanzeye ait olmadığını bildirebilir; ancak hangi insan türüne ait olduğunu söyleyebilmesi için daha detaylı bilgiler gerekebilir.

Tüm Reklamları Kapat

1. Çağrı Mert Bakırcı. Fosiller Hangi Yöntemler Kullanılarak Ayırt Edilir?. (22 Nisan 2020). Alındığı Tarih: 17 Kasım 2020. Alındığı Yer: Evrim ağacı | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Alper Gezeravcı, Dünya'ya Dönüyor! (Ax-3 Görevi Ortak Yayını)
Et Yemek, Beyni Uyuşturuyor Olabilir mi?
Filler Neden Farelerden Korkar?
Hastalıklar Konusunda Google Sizi Nasıl Aldatıyor?