Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kendimi bilim konusunda nasıl geliştirebilirim?

14 yaşımdayım. İleride bir astrofizikçi olmak istiyorum. Çevremde bu konuda yardımcı olabilecek insanlar yok yani tek başıma öğrenmeye çalışıyorum. Ancak 10 yaşımdayken contact adlı filmi izlediğimden beri bu konuda bir şeyler öğrenmeyi çok istiyorum. Tavsiyeleriniz neler?

Merhabalar Hüsna,

öncelikle genç yaşına rağmen bilim ve evren hakkında meslek seçmeye karar vermen umut verici. Seni tebrik ediyorum.

Etrafında astrofizik ya da fizik alanında şu anda birilerinin olması eminim başında ağrı yapacaktır zaten:)

Tavsiyem o dur ki, evrim ağacından ayrılmaman. Buradaki EA Akademi'yi çok faydalı bir şekilde kullanmaya çalışmanı tavsiye ederim. Onun dışında kesinlikle youtube gibi sosyal video paylaşım platformlarını es geçemezsin. Çünkü halihazırda istediğin her konunun anlatımı uzmanlar tarafından yapılmaktadır.

Örneğin şimdi bile "türk astrofizikçi" yazsan youtube da arama yapsan eminim onlarca astrofizikçiyi tanıyacaksın.

Bence en önemlisi de Evrim Ağacının youtube kanallarına abone olman. Ben iki tane kanalına da aboneyim. Astronomi ile ilgili de güzel içerikler zaten paylaşılıyor.

Bilim müzelerini gezmeni, gezemesen bile sanal müze turlarına internet üzerinden katılarak gezmeni tavsiye ediyorum. Geçmişi bilmeden ileriye bakmak biraz zordur çünkü.

Şimdiden iyi çalışmalar diliyorum.

Puan Ver

“Bilgelik, vazgeçilmez olmadığınızı fark etmekle başlar.”
Richard E. Byrd