Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Kendimce bir kuram geliştirdim kuramımın doğru mudur? Daha önce böyle bir şey ortaya atılmış mıdır?

Kurama göre: evren sürekli genişlemektedir. Evren genişledikçe gezegenler arasındaki mesafe sürekli artar. Gezegenler arasındaki mesafe arttıkça, gezegenlerin birbirine etki ettiği kütleçekimsel kuvvet azalır. Gezegenlerin birbirlerini çektiği kütleçekimsel kuvvet azaldıkça dünyanın merkezenin yer küreye etki ettiği kütleçekimi baskınlaşır ve yerküreyi iyice kendini çeker, yoğunlaştırır. Sonuç olarak zaman geçtikçe gezegenlerin hacmi azalır.

Bu konuyu Kerem Cankocak açıklıyor.

Bardaktaki su, eğimle yere dökülür. Çünkü su miktari, büyük kuvvetlerin etkiyecegi kadar çoktur. Ancak su iyice azaldığında, bardağı ters de cevirsek, su artık yere akmaz. Çünkü miktar az olduğu için artık ufak kuvvetlerin etkisindedir. Bunun gibi, gezegenler arası boşluk değişmez. Evren 'in genişleme etkisi genel ve büyük kuvvetlerin etkisinde ilerler. Gezegenler arası küçük kuvvetlerin etkisindedir ve evrensel genislemeye bagli olarak değişmez.

“Hangi sihirli numara bizi zeki yapmaktadır? İşin sihri, içerisinde hiçbir sihrin bulunmuyor olmasındandır. Zekamızın gücü, doğadaki müthiş çeşitlilikten kaynaklanır. Tek ve kusursuz bir prensipten değil.”
Marvin Minsky