Puan Ver
Puan Ver

Kaşlar neden evrimleşmiştir?

Evrimin doğal seçilim yoluyla yani hayata kalan bireylerin genlerini bir sonraki kuşağa aktararak çalıştığını biliyoruz. Kaşların göze akacak su damlalarını durmaktan başka fazla bir işlevi yok ve bu özellikler bireye hayatta kalacak kadar kritik önemde değil. O zaman kaşlar ve neden evrimleşti

Bizim için çok önemli olmasa da, yağmurlu havada vahşi bir yırtıcıdan kaçmaya çalışan atamız için avantaj sağlamış gibi görünüyor. Birçok memelide kaş olduğunu düşünürsek kaşların evriminin çok eskiye dayandığını görürüz. O zamanki yaşam koşulları için o kadar önemli bir avantaj oluşturmuş ki kaşı olan bir çok tür evrimini devam ettirse de kaşını bırakamamış.

Vahşi yaşamda banyo yok. Eğer kafamız tozluysa, terlediğimizde bile bu toz ve içindeki bakteriler gözümüze akıp enfeksiyona neden olabilir.Çok basit gibi görünen bir ayrıntılar çok basit sebeplerden ölmemize engel oluyor.

“Karanlıktan korkan bir çocuğu anlayışla karşılarız. Trajedi, aydınlıktan korkan yetişkinlerdir.”
Plato