Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Kara deliklerin yaşama teşvik edici moleküllere sahip olması dünya dışı yaşam formlarını tetikleyebilir mi?

Aksine karadelikler yaşam dahil herşeyin yok edildiği yerlerdir. Jet akımlarından gelen gamma ışınları ve Hawking radyasyonu bildiğimiz kadarı ile karadeliklerden kaçabilen az sayıda materyaldir ve ikisi de yaşam için ölümcüldür. Işığın bile kaçamadığı bir kütle çekim kuyusunun içinde hiç bir molekül birbirine bağlı kalamaz hatta bu basınç ve sıcaklık altında hiçbir atom çekirdeği bile bozunmadan duramaz.

Bir karadeliğin ömrünün ne kadar olduğunu bilmiyoruz ama Hawking'in çalışmaları doğrultusunda, çok uzun bir süre sonunda buharlaşarak yok olacaklarını düşünüyoruz. Bu süre yüz milyarlarca yıl sürebilir ve yaşam için hiç de teşvik edici br süre değildir.

Evrende yaşamı destekleyen yegane kütle yıldızlardır. Çok uzun bir süre sonra evrende sadece karadeliklerin kalacağını ve çok daha uzun süre sonra onların da buharlaşacağını düşünüyoruz. Böylece, her şey yıldızlarda oluşur ve karadeliklerde yok olur dememiz de, şu andaki evren modelimize göre yanlış olmayacaktır.

“Cehalet, korkunun anasıdır.”