Puan Ver
Puan Ver

Kanıtsız şeylerin olasılıkları nasıl hesaplanır?

Paralel evrenlerin, boyutların veya simülasyon teorisi gibi hakkında kanıt ve deney olmayan şeylerin olma ihtimali neye göre/nasıl hesaplanır?

Paralel evren olayı, filmlerde ya da dizilerde gösterilenden çok daha karmaşık ve farklı işlemektedir. Evrenimizin bir kuantum dalgalanmasının ürünü olduğu göz önünde bulundurularak, bu kuantum dalgalanmasına etki edecek başka bir kuantum dalgalanması olmalı ki oluşturulan sanal parçacık ve antilerini birbirinden ayırabilen bir etki oluşsun ve bu etki sonucu bigbang oluşabilsin. Bu da bize en az iki dalgalanmanın olduğu fikrini veriyor fakat bu olay da her doğa olayı gibi kendini tekrar eden bir olay olduğu için iki tane birbirine etkiyecek kuantum dalgalanması hariç evren dışında sonsuz kuantum dalgalanması gerçekleştiği düşünülüyor. Ayrıca evrenin iç enerjisinin 0 oluşu gibi, evrenin kuantum dalgalanmasının bir ürünü olduğunun bir çok kanıtı mevcuttur. Linkleri aşağıya bırakıyorum.

“Hep bir fizikçi olmak isterdim. Daha 6 yaşındayken, televizyonu tamir etmek üzere eve gelen teknisyene de böyle söylemiştim. O zamanlar bir fizikçinin ne iş yaptığına dair pek az fikrim olduğu aşikar.”
Horst Störmer