Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

İyon-iyon etkileşimi var mıdır?

İki molekül arasında zayıf etkileşimler oluşur: dipol-dipol, iyon-dipol gibi peki iki iyon arasında yani nacl ile mgo arasında etkileşim olur mu kimyada buna ne denir?

İnternette yaptığım kısa bir araştırmaya dayanarak söyleyebilirim ki görebildiğim kadarı ile her hangi bir iyon-iyon etkileşimi yok.

Schollar da bu konu ile ilgili her hangi bir kaynak yok.

Wikipedia da aynı durumda,Haliyle şu anda böyle bir durumun mevcut olmadığını söyleyebiliriz.

böyle bir etkileşim vardır hatta daha iyi yapısında iyonlar içeren maddenin bir halli var plazma

"Toplu: Dalgalar, veya plazma organize hareketleri çok önelidir çünkü parçacıklar, elektrik ve manyetik kuvvetler aracılığıyla uzun mesafelerde iletişim kurabilir." burayı vikipedia dan alıntıladım istersen plazmaları biraz daha incele

1. vikipedia wikipedia plazma sayfası

NaCl bir tuzdur, MgO ise metal oksittir. İkisi de iyon değildir. İyonlar arasında etkileşim olur, fakat belirttiğiniz kimyasal bileşikler arasında bildiğim kadarıyla adsorpsiyon olur. Adsorpsiyon kimyasal ya da fiziksel olabilir. İkisi arasındaki fark adsorpsiyonun bir kimyasal bağ ile mi yapıldığı yoksa van der walls kuvveti, hidrojen bağı ya da elektrostatik kuvvetler gibi bir çekim ile mi yapıldığıdır.

“Bilimin en nihai amacı; en az sayıda hipotez ve varsayımla, mantıksal çıkarımlardan gelen en fazla sayıda deneysel gerçeği kapsamaktır.”