Puan Ver
Puan Ver

İvmeli hareket yapan yüklü parçacığın elektromanyetik radyasyon yaymasının açıklaması enerji korunumu mudur? İvmenin nasıl bir etkisi vardır?

Durağan bir yüklü parçacık, Maxwell denklemlerine gore ışınsal (radial) elektrik alanı doğurur. Bu alanın dikey izdüşümü sıfırdır. Ancak, ayni denklemlere ivmelenen bir yüklü parçacık için ve kısa bir zaman diliminde bakarsak dikey izdüşümünün sıfır olmadığını görüyoruz. Yine Maxwell denklemlerini kullandığımızda, ivmelenen parçacıktan toplam saçılan radyasyonun gücünün, ivmenin karesi ile doğru orantılı olduğunu buluyoruz. Diğer adıyla Larmor Denklemi'ne ulaşıyoruz yani.

“İşte burada duruyor: Atomların oluşturduğu bir bilinç, meraklı bir madde... Denizin kenarında duruyor ve düşünüyor: Ben... Atomların evreni, evren içerisinde bir atomdan ibaretim!”