Sorulara Dön
Serhat İbin
34K UP
Üye

Işık hızını 10km/s'ye düşürüp 20km/s hızında koşsam dünya nasıl görünürdü?

Tozlu bir ortamda bir lazeri açıp onunla yarışabilirmiydim ? Dışarıdan bakan biri için lag varmış gibi mi gözükürdüm ?
Alim Öner
26K UP
Bu konuda biraz bilgim var

Kısa cevap: Hayır dediğin durum mümkün değil. Işık hızı geçilemez.

Tam olarak ne olur emin değilim şık hızı 10 km olsa ne gibi devasa değişimler olur onu bilmiyorum. Işık hızı 10 de olsa 20 km hızda koşamazsın gibi ışık hızı 10 km ise sen en fazla 9.99999999 kilometre hızda gidebilirsin.

Tüm Reklamları Kapat

Işık hızının ışık hızı olma nedeni evrenin dokusu ile ilgili. Konuu ile alakalı vidyoyu buraya bıraktım.[1]

Yani ışık hızını foton (yani ışık) kendi hızını belirlemiyor evrende manyatik ve elektrik alan birbirne eşit olup sürekli devam edebilmesi için saniyede 300 km hıza ulaşmak zorunda. Yani eğer foton(ışık) saniyede 300 km hızda olmasa var olamaz (bununla alakalı soru sormuştum onun linkini buraya bıraktım).[2]

Tüm Reklamları Kapat

Yani evrendeki sabit ışık hızı olmalı olmak zorundadır. Işık hızına kütle ile ulaşmak için gereken enerji sonsuz enerjidir (geçmek için de aynı) ama evren sonsuz değil yani sonsuz enerji de yok. Dolayısıyla asla saniyede 300 km olan ışık hızına kütle ile ulaşamayız en fazla 299.9999 km diye gidebiliriz (bu bile çok ama çok enerji ister).

Yani ışık hızı 10 km olsa bile sen 20 km de koşamazsın. Çünkü evrenin dokusu sana izin vermez evrenin sabiti 10 km olan ışık hızı olur sen de sonsuz enerjin yoksa bunu geçemezsin.

1. youtu.be. Işık Hızı. Alındığı Yer: youtu.be | Arşiv Bağlantısı