Işık hızı aslında sadece "ışığın hızı" değildir; evrendeki bilginin, etkileşimin ve nedenselliğin yayılma hızıdır. Uzay-zaman dokusunun içinde bir etkileşimin bir noktadan diğerine gitmesi için gereken maksimum hız budur. Eğer ışık hızı daha yüksek olsaydı, evrenimiz bugünkünden çok daha farklı (atomların bir arada duramadığı, yıldızların farklı oluştuğu) bir yer olurdu.
Bu konuyla ilgili olarak, kütle çekiminin de ışık hızıyla yayıldığını ve evrenin genişlemesinin bazı noktalarda ışık hızından hızlı görünmesinin (uzayın kendi genişlemesi olduğu için) özel bir durum olduğunu bilmek, kavramı anlamanızı kolaylaştıracaktır.
Tüm Reklamları Kapat