Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Işık hızı doğa kanunu ve geçilemez ise uzay-zaman olduğu sürece patlamanın gerçekleştiği ilk yere hala ışık ulaşamamış olmalı ulaşabilir ?

Tek bir patlamadan oluşan evren teorisine göre doğa konunu olan ışık hiçbir zaman ilk çıktığı yeri aydinlatamaz.evren bu ilk aşkı zamanı yakalaması için ürettiği çözüm yolu Evrimin kendisi olabilir mi?Evrim mükemmel olanı er geç bulur benzetmesi ile çeşitlenerek doğru uyumu arayan evrenin DNA sı nedir?

Uzay zamanda ışık parçacığı fotona ve foton da diğer parçacıklara dönüşebilir. Yani ışıma maddeye madde ışımaya dönüşebilir ki Einsteinin meşhur formülü de madde enerjiden oluşur derken aslında özünde zaten bunu ortaya koyar. Maddenin içinde çok yüksek miktarda enerji paket halindedir. Örneğin yüksek ısı veya basınç ile bu madde bozunursa ışımaya yani yüksek radrasyona ve enerji açığa çıkar.

Feyman dönüşümleri ile uzay zamanda ışığın madde parçacığına dönüşebildiği gibi tersinin de aynı şekilde mümkün olduğu biliniyor. Örneğin bir foton elektrona ve karşıt eksi yüklü parçacığı olan pozitrona ayrışarak dönüşebilir. Bunun tersi de mümkün elektron ve karşıt yüklü pozitron çarpışır ise ışığa yani fotona dönüşür. Yani evrende ışıma maddeye madde de ışımaya belli şartlarla dönüşür. Bu açıdan madde belli şartlarla ışımadan türüyor demektir yani görülebilir olan veya olmayan dalga boylarındaki ışıktan.

Bu Reklamı Kapat

Bigbangde de madde yokken yani henüz oluşmamışken ışıma vardı, yüksek basınç altında yüksek enerjili ışıma. Dolayısıyla ışıma bigbange ulaşmadı demek pek doğru değil gibi duruyor. Maddenin öncülü enerjidir ve bu enerji de özünde yüksek enerjili ışımadır. Bigbangde de Zaten maddenin henüz var olmadığı aşamada maddeyi oluşturan tüm enerji sıkışmış yüksek basınç altında ışıma halinde idi. Kozmik fon ışıması da evrenin genişlemesi ile zamanla mikro dalgaya dönüşen ve patlamadan kalan ilk ışıktır veya ışımadır zaten ki şuan mikro dalga olarak tüm uzay boşluğunda uygun araçlarla Kızılaltı olarak gözlemlenebiliyor.

Sorulara Dön