Sorulara Dön
Yazılarımıza Yönelik Sorular

Işığın enerjisinin kaynağı nedir?

Işığın enerjisi kadar o enerjinin kaynağı da önemlidir. Çünkü kütlesi olmayan enerjinin aslında herhangi bir kütle kaynaklı olup olmadığını sınıflandırmalıyız. Elektronlarda oluşan etkileşimler ya da enerji birikmeleri elektronların orbitalden serbst kalmasına sebep olur ve elektron bir enerji açıa çıkarır. Bu da fotondur

Işığın Enerjisinin kaynağı nedir  ?

Enerji, değişik durumlarda bir varlığın iş yapabilme kabiliyetidir. Ancak bu tanım somut bir olgu olup olmadığı hakkında bir bilgi sunmaz. Enerjinin sadece bir birim mi yoksa kendi başına bir varlık mı olduğunu belirtmez. Olayı daha da açmak gerekirse; kullandığımız tanımlar enerjinin sıcaklık ölçümünde kullandığımız santigrat gibi soyut bir birim mi olduğu, yoksa ısı alışverişi sırasında atomların birbirlerine aktardıkları titreşim gibi fiziki (yani somut) bir olgu mu olduğu belirsizdir. Enerjinin var olan her türü farklı bir etkileşimin iş yapabilme potansiyelindeki değişimi tanımlamak için kullanılır. Bu etkileşimlerin temel seviyesine indiğimizde ise karşımıza kuantum fiziği çıkar. Burada da en temel parçacıkları da tanımlarken Elektronvolt gibi enerji birimleri kullanılır. Ama gene bu bize bu parçacıkların doğası hakkında bir şey söylemez, "enerjiden oluşuyor" dememize karşın o enerjinin tanımını yapmaz. Enerjinin ne olduğunu tüm temel kuvvetleri bağlayacak her şeyin teorisini bulduğumuzda anlayacağız. Kısaca şu an enerji ne tam olarak bilmiyoruz.

Sorulara Dön