Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsan vücudundaki biyolojik elektriği fiziki elektriğe çevirme şansımız var mı?

İnsan vücudundaki elektriği vücuttaki atıkları kullana biliyoruz bu fiziki oluyor ama biyolojik elektriği fiziki hale getirme ve kullanma olasılığımız yüzde kaç?

Bu konu hakkında ufak bir araştırma yapmıştım sinirbilim üzerine çalışıyordum. İnsan vücudunda üretilen elektrik statik elektriktir. Bir hücrenin dışındaki yük ile içerisindeki yük arasındaki fark yaklaşık 50 milivolttur. Washington Eyalet Üniversitesi’nden farmakolog Prof. Steven M. Simasko’nun hesaplarına göre vücuttaki trilyonlarca hücrenin ürettiği elektrik toplanırsa elde edeceğimiz enerji, 40 watt’lık bir elektrik ampulünün aydınlatmasına denk bir enerjidir. Fakat bu statik elektriği alternatif akıma dönüştürmemiz pek mümkün ve kolay görünmüyor. Dönüştürsek bile alternatif akımı depolamak mümkün değildir. Umarım yazdıklarımın bir faydası dokunmuştur. Saygılar.

Puan Ver

• Furkan Gümüş. Neden Ac Pillerde Depolanamaz. (27 Kasım 2020). Alındığı Tarih: 27 Kasım 2020.
  • forum. Statik Elektrik Alternatif Yada Doğru Akıma Çevirme. (27 Kasım 2020). Alındığı Tarih: 27 Kasım 2020.

“Evrim yasalarını keşfetmek de, fizik veya kimya yasalarını keşfetmek gibidir: Bir tahminde bulunmayı mümkün kılacak kadar genelleme yapabilecek bir gözlem peşindesinizdir.”
Matt Cartmill