Sorulara Dön
Psikoloji & Psikiyatri

İkizlerin kişilik farkları ruhu kanıtlar mı?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

(Tek yumurta demek istediğini düşünüyorum) İkizlerin tüm fiziksel özellikleri dolayısıyla da beyin yapıları da aynı ise, neden farklı kişiliklere sahiptirler, bu ruhun varlığını mı gösterir demek istedin sanırım.

Tek yumurta ikizleri daha anne karnında iken bile tamamen aynı değillerdir, buna bölündükten hemen sonra gerçekleşen çeşitli mutasyonların sebep olduğu düşünülüyor, yani tek yumurta ikizleri fizyolojik ve zihni açıdan tamamen aynı değillerdir, gen bakımından da çok küçük te olsa farklılıkları vardır.

Ayrıca ikizler dünyaya geldikten sonra farklı çevre faktörleriyle karşılaşırlar ve zamanla bu zihnen ve fiziken daha da farklılaşmalarına neden olur.

Eğer dediğin gibi tamamen aynı iki canlı bulup inceleyebilsek dediğin görüşü test edebiliriz ancak evrende entropi(düzensizliğe gidiş) olduğu sürece aynılıktan, hele ki bizim gibi kompleks canlılarda bahsedemeyiz.

Evrim zaten budur hep bir çeşitlilik ve değişim, çeşitlilik olmasa yüksek ihtimalle canlılık diye bir şey olmazdı.

Teşekkür (1)