Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Hücre kültürü uygulaması nedir?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Hücre Kültürü

Hücre kültürü, hücrelerin kontrollü şartlar altında yetiştirilmesi sürecidir. Pratikte hücre kültürü terimi, çok hücreli ökaryotlardan özellikle hayvan hücrelerinden kaynaklanan hücrelerin kültürlenmesi için kullanılmaktadır. Hücre kültürleriyle yapılan çalışmalar günümüzde popüler araştırma konularında önemli bir kısmı oluşturmaktadır. Dokulardan çıkarılan hayvan veya bitki hücreleri, uygun besin ve koşullarla birlikte verilirse büyümeye devam edecektir. Bir laboratuvarda gerçekleştirildiğinde, işleme hücre kültürü denir. Kültür süreci, tek hücrelerin, bakteri veya mantar gibi bir mikroorganizma gibi bağımsız birimler olarak hareket etmesine izin verir. Hücreler bölünebilir, boyut olarak artarlar ve toplu bir kültürde, besin tükenmesi gibi bazı kültür değişkenleriyle sınırlı olana kadar büyümeye devam edebilirler. Hücre kültürleriyle yapılan çalışmalar günümüzde popüler araştırma konularında önemli bir kısmı oluşturmaktadır. Örneğin, kanser gibi çeşitli patolojik durumlarda belli bir maddenin etkilerini ya da bir hücre veya dokuda üretilen belli bir maddenin işlevlerini belirlemek amacıyla hücre kültürleri yapılabilmektedir. Hücre kültüründe belirli bir hücre hattından çoğaltılan hücrelerde çeşitli çalışmalar yapılarak canlı ortamında yapılamayan denemeler yapılabilir ve buradan yola çıkılarak sonuçlara ulaşılabilir.

Neden kültürde hücreler büyür?

• Hücrelerin normal fizyolojisini veya biyokimyasını araştırmak. Örneğin hücre metabolizması çalışmaları,
  • Çeşitli kimyasal bileşiklerin veya ilaçların belirli hücre tipleri üzerindeki etkisini test etmek için (örneğin, normal veya kanserli hücreler),
  • Çeşitli hücre tiplerinin sıralı veya paralel kombinasyonunu incelemek,
  • Büyük ölçekli hücre kültürlerinden değerli biyolojik maddeleri sentezlemek. Biyolojikler geniş bir hücre ürün yelpazesini kapsar ve yayılım için hayvan hücreleri gerektiren spesifik proteinleri veya virüsleri içerir.
Teşekkür (1)

“Medeniyetler düzenle başlar, özgürlüklerle büyür, kaos ile ölür.”
Will Durant