Puan Ver
Puan Ver

Homo neanderthalensis gibi homo üst sınıfında bulunan canlıları günümüze getirebilir miyiz, getirirsek bu gelişme nasıl sonuçlar doğrurabilir?

Bunun bilimsel etik kurallarına aykırı olduğunu farkındayım fakat bunu bir düşünce deneyi olarak varsayalım.

Neandertalleri günümüze getirmemiz bugün sahip olduğumuz teknolojiyle pek mümkün gözükmüyor ama gelişmekte olan Crispr tekniğiyle genom dizilimi elimizde olan canlıları teorik olarak geri getirmenin mümkün olduğunu duymuştum.

Cripsr tekniğiyle ilgili Kurzgesagt ve Bebar Bilimin şu videolarını izlemen güzel olabilir.

Kurzgesagt- https://www.youtube.com/watch?v=jAhjPd4uNFY&t=9s

Bebar Bilim-https://www.youtube.com/watch?v=l2Mu_Zs8HB4

2.soruna gelecek olursak bununla da ilgili What If? kanalından bir video önermek istiyorum

Homo Neanderthalensis gibi canlıları günmüze getiremeyiz. Çünkü öyle bir teknolojimiz yok ve uzun sürede olmayacak. Homo Neandertal gini canlılar milyonlarca yıl önce yaşadılar ve geriye sadece fosilleri kaldı. Onları canlandırmak için bir homo Neandertal Bireyinin tüm Dna ve Gen dizilimini elimizde bulundurabilmek ve bu dizilimleri klonlamamız lazım. Bu da şuanlık mümkün değil.

Eğer canlandırabilirsek Homo Neandertal günümüze uyum sağlayamayacaktır. Kendi aralarında ürediklerinde yeni Homo Neandertal yavruları bir araya gelecek ve bu sayede sayıları çoğalacaktır. Milyonlarca yıl süren evrimleri tekrar yeni türlere evrimleşmesini sağlayacaktır. Ancak evrimleştikleri türler tam anlamıyla bizim gibi olamayabilir.

“Bir kültürü yok etmek için kitapları yakmaya gerek yoktur. İnsanları kitap okumaktan caydırın, yeter.”
Ray Bradbury