Puan Ver
Puan Ver

Hidrojen bağlarını koparan rna polimeraz mı, dna helikaz mı?

Transkripsiyon sırasında mrna'nın yazılmasından önce dna'nın ilgili bölümündeki ipliklerin birbirinden ayrılması , yani hidrojen bağlarının koparılması rna polimeraz enzimi sayesinde mi yoksa dna helikaz enzimi sayesinde mi gerçekleşiyor? Meb kitabında ve khan academy'den izlediğim videoda bunun rna polimeraz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini gördüm; ama 2 gün önce okuldaki hocam bunun dna helikaz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini söyledi kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.

DNA helikaz yapar.

İsimlerinden çıkartabilirsin. DNA helikaz parçalayarak kesen, RNA polimeraz çoğaltan "poli" enzim.

DNA helikaz, çift sarmal yapısını açar, transkripsiyon için de RNA/DNA polimeraz, tek sarmal yapısını tanıyarak nükleotitleri çoğaltır. DNA giraz (topoizomeraz II) de çift sarmalı tutarak stabilize eder, dolanmasını engeller. Clamp loader gibi proteinler de yardım eder.

Ek: RNA polimerazın kendi içindeki alt ünitelerde helikaz aktivitesi mevcut. Dolayısıyla tranksripsiyonda daha büyük moleküllü helikaza ihtiyaç kalmıyor. Ancak tanım gereği "helikaz" olmadığı sürece H bağları ayrılamaz. Bu isimlendirmeyi de gerek alt ünite, gerek izole protein olsun işlevine ve biyokimyasal yapısına göre biz veriyoruz.

1. Modern Genetic Analysis Bu kaynakta olay tüm detaylarıyla anlatılmış.

“Yaşam, enfes bir öğretmen olsa da; öğrenmek istiyorsanız alçakgönüllü olmanız gerekir.”
James Joyce