Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

H. Erectus, h. Heidelbergensis'in atası mıdır yoksa sadece kuzen türler midir?

Anonim 1
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Homo Heidelbergensis, yaklaşık 700.000 yıl öncesinden itibaren kabaca 200.000 yıl öncesine kadar hem Afrika hem de Batı Avrasya’da saptanmış olan ve soyu tükenmiş bir insan türüdür (rahatça Orta Pleistosen içine dahil edebiliriz). Almanya’da Heidelberg yakınlarında bulunan alt çene kemiği parçasına yönelik olarak isimlendirilen bu insanlar, insan evriminin karmaşasında ilgi çekici ve çokça tartışılmış bir noktada yer almaktadırlar. En yaygın şekilde Homo Erectus’tan geliştikleri görülmüş ve Afrika’da Homo Sapiens’in ve Avrupa’da Neandertallerin var olmasını sağlamışlardır. Ancak bunun tam olarak nasıl veya neden olduğu (ve olsa bile) çokça tartışma konusu olmuştur ve aynısı bu türün doğru tanımlanması için de geçerlidir; hangi insan fosillerinin dahil edilip edilmeyeceği hususu da buna örnek teşkil edebilir.

Teşekkür (1)

1. Ancient History

“Vatansever sanat veya vatansever bilim diye bir şey yoktur.”
Johann Wolfgang von Goethe