Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Her şeyin teorisi neden hala bulunamıyor?

Teşekkür (2)
Hatırla
Takip

Merhabalar

Bildiğiniz üzere "Her Şeyin Teorisi" fizikçilerin atomaltı parçacıkların fiziksel özellikleriyle, makro düzeydeki bütün evrenin dinamiğini tek teoriyle açıklayabilecek teori. Geçmişten günümüze alanında önemli binlerce fizikçi bilerek veya bilmeyerek bu teoriyi bulmaya çalıştı hatta bulduğunu sananlar bile oldu (Örneğin Newton Hareket Yasalarını açıkladıktan sonra yaklaşık 300 sene boyunca evrenin hareketlerine dahil açıklanamayan hiçbir fiziksel olgunun olmadığı düşünüldü.). Ancak son 100 yıl içerisindeki fizikçilerde bu mikro ve makro düzeyi birleştirme çabası zannettiğimizden daha komplike daha zor ve insan beyninin açıklayamayacağı soyutlukta yeni gelişmelere sahip oldu. Öyle ki çok iyi bildiğimizi sandığımız birçok kavramı aslında hiç bilmiyorduk. Örneğin yıllardır bildiğimizi sandığımız simetri kavramı, kimi parçacıklarda ve makro düzeydeki evrenimizde, doğayı anlamamıza yönelik inanılmaz farklılıklar kattı. İşimizi kolaylaştırdığı durum çoktu elbetteki ama konuyu açıklamamımızı zorlaştıracak birçok yeni gelişme de ekledi. Sadece bildiğimiz değil bilmediğimiz birçok yeni teori ve olay da eklendi. Örneğin Sicim Teorisi, Karanlık Maddenin varlığı ve etkisi, hala Tekilliğini çözemediğimiz Karadelikler veya Graviton parçacığının aranıyor oluşu vb.. bu iki alanda daha sayamayacağımız birçok gelişme, bu teoriyi orta koymak için gereken bilgi seviyemizin aslında ne kadar yetersiz olduğunu bize gösterdi.

Ölümünden önce Hawking' in "Bu teoriyi bulmaya dair umudum her geçen gün azalıyor." dediğini okumuştum. Sonuç bizi nereye götürüyor bilemeyiz ancak Hawking ' e bakılırsa ileriye yönelik her yeni bir adımımızda hedef o kadar uzaklaşıyor gibi gözüküyor.

Teşekkür (1)