Sorulara Dön
Biyoloji & Genetik

Henneguya zschokkei canlısı mitokondriyal dnaya sahip olmamasına rağmen nasıl bir mitokondriye sahiptir?

Merhaba.Aerobik solunum ökaryotların ayırt edici özelliği olmasına rağmen, hipoksik ortamlarda büyüyen birkaç tek hücreli soy, ikincil olarak bu yeteneği kaybetmiştir. Oksijen yokluğunda, bu organizmaların mitokondrileri, genomlarının tamamını veya bir kısmını kaybetmiş ve mitokondri ile ilişkili organellere (MRO) dönüşmüştür. Hayvanlarda MRO'ların varlığı ile ilgili tartışmalar olmuştur. Derin sıralama yaklaşımlarını kullanarak, Cnidaria'nın bir üyesi olan miksozoan Henneguya salminicola'nın mitokondriyal genomu olmadığını ve bu nedenle aerobik hücresel solunum gerçekleştirme yeteneğini kaybettiği keşfedilmiştir. Bu, bu temel ökaryotik özelliklerin hayvanlar arasında her yerde bulunmadığını gösterir. Analizler, H. salminicola'nın sadece mitokondriyal genomunu kaybettiğini değil, aynı zamanda mitokondriyal genomun transkripsiyonu ve replikasyonunda yer alan neredeyse tüm nükleer genleri de kaybettiğini gösteriyor. Bunun aksine, diğer mitokondriyal yollarda yer alan proteinleri kodlayan birçok gen tanımlandı ve aerobik solunum veya mitokondriyal DNA replikasyonunda yer alan genlerin ya bulunmadığını ya da sadece psödojen olarak mevcut olduğunu belirlendi. Bir kontrol olarak, yakından ilişkili bir miksozoan olan Myxobolus squamalis'in mitokondriyal genoma sahip olduğunu göstermek için aynı sıralama ve açıklama yöntemlerini kullanıldı. Moleküler sonuçlar, mitokondriyal DNA'nın M. squamalis'te varlığını gösteren, ancak H. salminicola'da göstermeyen floresans mikrografları ile desteklenir.B keşif, anaerobik bir ortama adaptasyonun tek hücreli ökaryotlara özgü olmadığını, aynı zamanda çok hücreli, parazitik bir hayvanda da geliştiğini doğruluyor. Bu nedenle, H. salminicola bir aerobikten özel bir anaerobik metabolizmaya evrimsel geçişi anlamak için bir fırsat sağlar.

Sorulara Dön