Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Hayvanların gelenekleri var mıdır?

İnsanların gelenekleri genetik kodlarına bağlı değildir, öğretilerle aktarılır. (örn. Bir avrupalının asya da büyümesiyle asya kültürünü benimsemesi) bir hayvan türünün bütün üyelerinin gösterdiği bir davranış yeni doğmuş bireylerle izole yeni bir popülasyon oluşturulduğunda bu davranışın ortadan kalkması mümkün müdür?

Merhabalar

Batı Afrika’daki yağmur ormanlarında, Brezilya ormanlarında ve Tayland sahillerinde arkeologlar bazı taş aletler buldu.

Onları özel kılan ne şekilde işlenmiş oldukları değildi. Hatta kabaca bakıldığında alet olduğunu anlamak bile zor. Onları özel kılan şey, Mısır piramitleri kadar eski olmaları da değil.

Bu taşların özelliği maymunlar tarafından, şempanzeler, kapuçin ve makak maymunları tarafından kullanılmış olması.

Yıllar önce biyologlar alet kullanan tek canlının insan olduğunu düşünüyordu. Bugün ise birçok memelinin, kuşların, balıkların, hatta böceklerin bile yaşamlarını kolaylaştırmak için etraflarındaki bir nesneyi alet olarak kullandığını biliyoruz.

Bu aletleri kullanan hayvanlar aynı söylediğiniz gibi genetik olarak bu bilgiyi elde etmezler.Ailelerindeki ata bireylerden öğrenirler.Bu bağlamda hayvanlarında insanlar gibi nesiller boyunca aktarabildikleri bilgiler olduğu söylenebilir.Ancak bunlara gelenek olarak adlandırıp adlandırmamak sizin seçiminiz :)