Puan Ver
Puan Ver

Hangi kitap ile giriş yapmalı, nasıl devam etmeli?

Çocukluğumdan beri uzay, evren ile ilgili belgeselleri çok izledim. En son izlediğim sicim videosundan sonra bu olaylara artık kitap okuyarak daha kapsamlı bir giriş yapmak istiyorum. Evren, kara delikler, sicim, büyük patlama, daha kapsamlı ama anlaşılır bir giriş yapmak istiyorum. Anlaşılır.

İlk kitap olarak Simon Singh Big Bang'in Romanı şiddetle tavsiye ederim. Kitap astronomi ve kozmoloji alanındaki eski çağlardan günümüze kadar yapılan önemli gelişmeleri kısmen teknik bilgilerle basitçe anlatıyor. Daha sonra Stephen Hawking'in Zamanın Kısa Tarihi Büyük Tasarım gibi kitaplara bakılabilir. Sicim teorisine özel ilginiz varsa Sicim Teorisi Hakkında Küçük Bir Kitap Steven S. Gubser.

1. Yok

“Fizikçiler pazartesi, çarşamba ve cumaları dalga teorisini; salı, perşembe ve cumartesileri parçacık teorisini kullanırlar.”
William Henry Bragg