Puan Ver
Puan Ver

Günümüzde homosapiens dışında halen yaşamakta olan insanımsı tür var mıdır?

Aborjin gibi toplulukların 70000 yıl kadar önce kıtadan ayrıldıkarı düşünülürse başka insanısı türün bir yerlerde varlığını sürüdürme ihtimali var mı?

Homo Sapienler dışında yaşayan tür bulunmuyor. Sadece biz hayatta kaldık fakat;

Homo Sapiens ve Homo homo neanderthalensis birbiriyle karşılaştığı zaman, Neandertaller birkaç yüz bin yıldır soğuk iklim koşullarına ayak uydurarak yaşayagelmişti. Neandertaller, İngiltere'den Sibirya'ya kadar uzanan bir coğrafyaya yayılmış, bodur ve sağlam yapılı avcılardı.

Fakat yaklaşık 30 bin yıl önce Homosapienler Afrika'dan çıkıp dünyaya yayılmaya başladığında Neandertallerin de türü sona erdi. Modern insanın genomunda ciltteki pigmentasyonu belirleyen bölgelerin Neandertal izleri taşıması boşuna değil.

Science dergisinde ayrıntıları yayımlanan başka bir araştırmanın yazarlarından olan Washington Ünivesitesi öğretim görevlisi Benjamin Vernot, Neandertal gen ile cilt rengi değişen Avrupalı ve Doğu Asyalı modern insan nüfusunun evrimsel bir üstünlük kazandığını söylüyor.

Eskiden yaşayan türlerden kalan genleri hala taşıyoruz. Bir nevi içimizde yaşıyorlar denilebilir. :)

“Daha iyi ve daha çok bilime ihtiyacımız var. Teknoloji, eğlence, sağlık veya uzun ömür için değil! Var oluş mücadelemizde bize kattığı bilgelik umudu için.”
Lewis Thomas