Puan Ver

Graviton parçacığı hakkında bilgi almak istiyorum.

Graviton, kütleçekimi ilettiği iddia edilen bir tür sanal parçacıktır. Şuana kadar ölçülmemiş veya gözlemlenmemiştir. Standart Model'de bulunmaktadır ve ayrıca kütlesi yoktur. Ama gelecekte çok büyük bütçe ve teknolojiler sayesinde gözlemlenebileceği düşünülmektedir.

Puan Ver

İnternette detaylı anlatımı bulunmakla birlikte kısaca özetlemek gerekirse,

Büyük ihtimalle bildiğiniz gibi kütle çekim kuvveti denen bir şey vardır. Örneğin gezegenler uyduları kütle çekim kuvvetleri sayesinde yörüngelerinde tutarlar. Kütlesi olan her cismin bir kütle çekim kuvveti vardır. Kütle çekim kuvveti dışında örneğin mıknatıs gibi düşünürseniz mıknatıslar metal cisimleri kendine çeker.

Graviton ise bu kütle çekim kuvvetinin nasıl gerçekleştiğini açıklar. Dünya bir uyduya çekim kuvveti uyguluyor fakat dünya ile uydu arasında bir boşluk var bu ikisi arasında hiçbir madde/cisim/etkileşim/bağ yok ise bu dünya bu uyduyu neyle çekiyor? Graviton parçacığı burada devreye giriyor, deniliyorki graviton adlı bir parçacık dünyadan çıkıyor uyduyu tutuyor ve dünyaya doğru çekiyor.

Olay tabii ki bu kadar basit değil ama bu şekilde de anlatılabilir. Detaylı anlatım için aşağıya kaynakları bırakıyorum.

“Yasa, düzendir. İyi yasa, iyi düzen demektir.”