Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Gökyüzüne baktığımızda gördüğümüz tüm yıldızlar samanyolu galaksisi'nin üyesi midir?

Gökyüzünde başka bir galaksiyi,ona ait olan yıldızları görebilir miyiz?

698 görüntülenme
Teşekkür
Hatırla
Takip

Gördüğümüz yıldızların çoğu bizim galaksimize aittir. Çünkü görece bizlere daha yakınlar. Oysa bulutsuz açık bir gecede çok daha uzakları çıplak gözle görebiliriz. Gök cisimlerini uzaklıklarından ziyade yaydığı ışık (kadir) miktarı ile tanımlıyoruz. Daha çok ışık yayan gök cisimleri bizden çok uzakta da olsalar, çıplak gözle görülebilir.

Bizim galaksimize ait küçük gökadaları saymazsak, bize en yakın galaksi; Andromeda'dır. 2,5 milyon ışık yılı uzaklıkta olmasına rağmen, çok büyük olduğu için çıplak gözle görülebilir. Bizden çok uzaktaki galaksiler, çıplak gözle birer yıldız gibi gözükürler.

Eğer güney yarımküredeyseniz, 160 bin ışık yılı uzaklıktaki Magellan bulutsusunu bile görebilirsiniz. Hatta çok açık ışıksız bir gecede, bizden 2,9 milyon ışık yılı ötedeki Trianglum galaksisi bile seçilebilir.

Bunların yanı sıra eğer çok şanlıysanız, süpernovaları, karanlık bulutsuları, gökyüzünün daimi üyesi olmasalar da, kuyruklu yıldızları çıplak gözle görmek mümkün.

608 görüntülenme
Teşekkür

“Doğada çirkin bir tırtıl, güzel bir kelebeğe dönüşür. İnsanda ise durum tersidir: Güzel bir tırtıl, çirkin bir kelebeğe dönüşür.”
Anton Chekhov