Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Gerçek anlamda hiç bir şey olmuyorsa zaman geçiyor mudur yoksa zaman değişimlere mi bağlıdır?

Yani hiç bir şey olmaması demek; ben burada duruyor hiç bir şey yapmıyorum değilde gerçekten içimdeki ölen hücreler olsun onlarda duracak özet olarak dünya üzerinde diğer tüm gezegenlerde tüm galaksilerde tüm evrende hiç bir şey olmayacak. O zaman zaman geçiyor mudur?

Zaman, 3+1 boyut etkisindeki bütün kütleli varlıklar için hüküm süren bir olgu. +1 olarak tanımladığımız boyut zaman yani. Biz onun etkisi altındayız.

Hareketin varlığı - yokluğu zamanın geçişini iptal etmez.

Hareketin hızı, zamanın geçiş hızını yavaşlatır, ama değiştirmez.

Biliyoruz ki, kütlesi olan hiçbir varlık, ışık hızına ulaşamaz. Yani, sonuç olarak kütlemiz olduğu sürece ne yapıyor ya da ne yapılmıyor olduğundan bağımsız olarak zaman -bize göre- geçmeye devam eder.

Evrendeki tüm hareketin durduğu, mutlak durağan bir an düşündüğümüzde, hala 3+1 boyut altında olacak bu şartlar. Yani evrendeki ŞEYler hareket ettiği için zaman geçmiyor. Onların hareketinden bağımsız, mekan gibi entropi gibi herşeye hakim - hüküm süren bir nitelikte zaman.

Puan Ver

“Bağırmanın olduğu yerde gerçek bilgi bulunmaz.”
Leonardo da Vinci