Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Genellikle filmlerde yaşanılabilir gezegen olarak satürn ya da mars kabul ediliyor. Bunun sebebi ne acaba?

Interestellar da satürn , the martıan da ise mars işlenmişti.

Öncelikle diğer gezegenler neden yaşanılabilir olarak görülmüyor ona bakalım:

Merkür:Merkür'de gece-gündüz sıcaklık farkı çok fazladır.Sıcaklık gezegenin aydınlık tarafında 430 dereceye kadar yükselirken karanlık tarafında -170 dereceye kadar düşer.Bu yüzden yaşanılabilir olarak görülmez.Ama zamanında Merkür hakkında araştırma yaparken bu iki tarafın(aydınlık-karanlık)arasındaki bir geçiş yerinde yaşanılabileceğini okumuştum.Ama ne kadar doğru hatırlamıyorum yine de bu bilgiyi vermek istedim.

Venüs:Sanılanın aksine en sıcak gezegen Merkür değil Venüstür.Atmosferindeki gazlardan dolayı sıcaklığı 467 dereceye kadar ulaşır.Bu yüzden yaşanılabilir olarak görülmez.Astronotların gönderdiği sondalar,Venüs yüzeyinde sadece birkaç saat dayanabilmektedir.

Jüpiter:Bir gaz devi olan bu gezegenin atmosferine iniş yapsaydık neler olacağını bu sitedeki bir makaleden öğrenebilirsiniz.(Kaynaklar kısmına ekledim.)

Satürn,Uranüs ve Neptün:Bu gezegenler de Jüpiter gibi gazsal gezegenler olduğu için eğer ayak basmaya çalışsaydınız kaderinizin Jüpiter'dekinden pek farklı olacağını sanmıyorum.Aynı zamanda bu gezegenlerdeki atmosfer olayları da çok şiddetlidir.

Şimdi yaşanılabilir olarak görülen gezegenin yani Mars'ın neden yaşanılabilir olarak görüldüğüne bakalım:

Mars:Suyun olduğu yerde daima yaşam umudu da vardır.Mars'taki katmanlı tortul kayalar bize daha önceden su bulunduğunu söylüyor.Bir diğer kanıt ise NASA'nın 2018'in Temmuz ayında keşfettiği, 20 kilometrelik alana yayılmış olan buz altı su kütlesidir.(Makalenin tamamına kaynaklar kısmından ulaşabilirsiniz.)Kısaca Mars'ta su bulunması bize yaşam hakkında umut veriyor ve Bu yüzden ileride yaşanılabilecek gezegenler arasında görülüyor.

Şimdi yaşanılabilir olarak görülen uydu Titan'ın neden yaşanılabilir olarak görüldüğüne bakalım:

-Aslında yaşanılabilir olarak kabul edilen tek uydu Satürn'ün uydusu Titan değildir.Europa ve Enceladus üzerinde yapılan araştırmalar sonucunda bulunan su örnekleri de burada yaşam olma ihtimalini akıllara getirmiştir.Ama sorunuzda Titan'ı merak ettiğiniz için sadece Titan'ı açıkladım.

Titan:Sahip olduğu kalın atmosferin gezegenin yüzeyini zararlı radyasyonlara karşı koruması ve yüzeyinde barındırdığı su bakımından Titan aslında Dünya'ya oldukça benziyor.Bu sebepten dolayı yaşanılabilir olarak kabul ediliyor.(Daha detaylı bilgi için kaynaklar bölümüne eklediğim Kozmik Anafor makalesine bakabilirsiniz.)

Biraz uzun bir cevap oldu ama umarım aklınızdaki sorular cevap bulmuştur.

1. Evrim Ağacı Bir Gaz Devi Olan Jüpiter Üzerinde Ayakta Durabilir Miydik?
  2. Evrim Ağacı Neden Mars'ta Yaşam Arıyoruz?
  3. Kozmik Anafor Bir İnsan Kolonisi Titan’da Yaşayabilecek Mi?

Ufak bir düzeltme

Titan marsın değil satürnün uydusudur. Karakter sınırınının altında kalmamak için biraz saçmalayalım bari değil mi ? kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkd

“Bizler gibi ufacık türler için Evren'in sınırsızlığına dayanabilmemizin tek yolu sevgidir.”