Puan Ver
Puan Ver

Genel de fiziğin kara deliklerde sonlandığı söylenir bu doğru bir tespitmidir?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Biraz doğru biraz yanlış.

Fizik aslında Kara Deliklerle sonlanmaz. Fakat genel anlamda büyük maddeleri etkileyen Einstein'in kütleçekim yasalarına göre Kara Deliklerin kütleleri sonsuz olduğu içerisinde kütle(m) geçen tüm formüllerin sonucu sonsuz olacaktır. Enerjileri sonsuz , Kuvvetleri sonsuz. Bu yüzden Kütleçekim yasaları Kara Deliklerin içinde işe yaramaz. Fakat yine de Uzayın Kara delikler etrafındaki bükülmeleri , kara deliklerin çevresindeki gezegen , yıldız , parçacık ve anti parçacıklarla girdikleri etkileşimlerde Fizik kurallarına uyarlar.

Kara deliklerde Kuantum yasaları çalışır. Bir de Kuantum-Kütleçekim kuramları vardır Sicim kuramı gibi. (Duymuşsunuzdur belki uzayın aslında 3 boyutlu değil 10 ya da 20 boyutlu olduğunu filan söyler bu kuram. Ayrıca uzayın parçacıklardan değil çok uzun , yok kadar ince ve gergin sicimlerden oluştuğundan filan bahseder.)

Diğer yandan Kara Deliklerin olay ufuklarının içi dışarıdaki biri tarafından gözlemlenemediği ve olay ufkuna düşen birinin gözlemlerini dışarı taşıyamayacağı için içerisinde olup bitenleri gözlemlemek , içerisindeki fizik kurallarını bilmek şuanki teknolojimiz ile olanaksızdır.

Favorilerime Ekle