Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Galileo döneminde, kilisenin astronomları yok muydu, eğer o dönemde kilisenin astronomları varsa onlar da aynı gerçeği gözlemlemediler mi?

Eğer galileo döneminde klisenin astronomları varsa onlar da dünya'nın merkezde olmadığını fark etmediler mi, bu gerçeği fark ettilerse inançları uğruna bu gerçeği sakladılar mı?

Galileo, kendi alanında bir önderdi. Kaçınılmaz olarak başka astronomlar onun gördüğü gerçekleri görmemişti ki eğer görmüş olsaydı bugün Galileo'nun adını değil, o kişilerin adlarını biliyor olurduk.

Ancak burada başka bir sorun var ki Galileo, kendi döneminin hâkim inanışının hayli dışında iddialarda bulunan bir biliminsanıydı. Ve iddia ettikleri, bir bakışla anlaşılan gerçekler değildir. Sistemli ve belirli sürelere yayılan gözlem ve hesaplamalarla ancak Güneş'in Dünya'nın çevresinde değil, Dünya'nın Güneş'in çevresinde döndüğünü fark etmişti. Buna göre Galileo, ikna etmek istediği bir kişiye gerçeği bir bakışta gösteremezdi. Hatta yargılanmadan bir gece önce kendisini ikna etmek için odasında ziyaret eden bir kilise rahibine, teleskoptan bakmasını söylediğinde "bakmam, onun içinde şeytan var" cevabını aldığı rivayet edilir.

Bugün evrimi ret edenlerle yaşadığımız çatışmaya benzer bir durum bu. Elinize aldığınız bir canlıyı, evrimi ret eden bir kişiye uzatıp evrim geçirirken gösteremiyorsunuz ya... Aynı hesap...