Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Fizyoloji uzman doktoru ve fizyoloji bilim uzmanı arasındaki farklar nelerdir?

Tıp eğitiminden sonra fizyolojide uzmanlık yapmakla biyoloji veya moleküler biyoloji ve genetik okuyup fizyolojide yüksek lisans ve doktora yapmak arasındaki farklar nelerdir? Mesela laboratuvar çalışmalarında hastalıklara tedavi amacıyla hayvan deneyleri yapma imkanı var mıdır? Donanım anlamında da fizyolojide doktora yapmış bir kişi kendini fizyoloji doktoru kadar geliştirebilir mi yoksa ciddi eksikler olur mu?

Tıbbı bitirdiğinizde pratisyen hekim olursunuz, hekimlik unvanınız vardır ve hekim olarak insan pratiklerinde çalışabilirsiniz. Bunun üstüne beşeri fizyoloji anabilimdalı'nda uzmanlık yapmak için tıpta uzmanlık sınavında başarılı olmanız gerekir.

Biyoloji veya moleküler biyoloji eğitimiyle hekim olamazsınız. hekimlik veya insanlarla ilgili bir pratikte ehliyetiniz olmaz. Ama buna rağmen beşeri fizyoloji anabilimdalı'nda uzmanlık veya doktora şansınız olursa hücre kültürü, hayvan deneyleri gibi çalışmalar yürütmenizde herhangi bir engel yok.

Biyoloji veya moleküler biyoloji okuduktan sonra veteriner fizyoloji alanında da uzmanlık veya doktora yapmanız mümkün.

Puan Ver

“Çoğu zaman ekonomistlerin insanlardan beklediği gibi davranmayız; çünkü onların sandığından çok daha az bencil ve çok daha az rasyoneliz.”