Puan Ver
Puan Ver

Fizik okuyacak biri üniversiteye başlamadan hemen önceki yazı nasıl geçirmeli?

Bilimsel bir soru değil, formata uymuyor ama 12. Sınıf öğrencisiyim ve sınava hazırlanıyorum. Fizik okumak istiyorum. Yazımı verimli bir şekilde geçirmek istiyorum. Acaba bu yazı en verimli nasıl geçirebileceğim hakkında tavsiyelerinizi alabilir miyim? Ya da fizik okuyan varsa keşke önceden yapsaydım dediğiniz şeyler var mı?

Bence temel olarak fiziğin konularını ele alarak başlayabilirsin. Mesela neden klasik fizik yetmedi de modern fizik ortaya çıktı özel görelilik nedir genel görelilik nedir kuantum fiziğinin çıkış noktası nedir ve temel öğretileri nelerdir bunlar hakkında ya da atom altı parçacık fiziği hakkında araştırma yapabilirsin. Bunlar hakkında makaleler okuyabilirsin. Makale dediğim de gözünü korkutmasın biraz araştırmayla sadeleştirilmiş ve Türkçe makaleler bulabilirsin. Fiziğin en çok uğraştığı meselelerden biri olan ışığın yapısı hakkında araştırma yapabilirsin. Bir de bir dizi önerebilirim eminim ilgini çekecektir. Dizinin adı genius Albert Einstein'ın hayatını anlatıyor ve oldukça ufuk açıcı ve merak uyandırıcı bir dizi. İyi ki fizik okuyacağım dedirtebilir sana. Bir de kitapçılara gittiğinde bilim kategorisindeki kitapları biraz incelersen eminim fizikle alakalı ilgini çekebilecek bir sürü kitap bulabilirsin. Son olarak da şunu söylemek istiyorum kendine amaç edindiğin mesleğin ne kadar harika bir meslek olduğunu sakın unutma. Çünkü bu ilerleyen zamanlarda hatırlamaya çok ihtiyaç duyacağı bir şey olacak.

Diğer arkadaşların dediği gibi fizik hakkındaki araştırmalar yap. Yani özel, genel görelilik, kuantum fiziği çıkış noktası, ve diğer konularda araştırma yapmanı öneririm. Makale de oku. Belgesel izle kendini geliştirmende yarar sağlar. Onun dışında istersen Feynmanın Fizik Derslerini çalışabilirsin. Python öğrenmeye çalış, ileride çok işine yarayacak sonra zorluk çekme. İngilizceni geliştir. Kısacası bilindik fizik ile ilgili konulara bak, bilgi sahibi ol, yazılım ve normal dilini geliştir. Makale ve kitap oku. Bende fiziğe gitmek istiyorum ama daha 10. sınıfım. En azından şimdilik kendi çapımda dediklerimi uygulamaya çalışıyorum. Umarım ikimizde iyi bir bilim insanı olabilir ve bilime yarar sağlarız

Ben fiziğe ve bilime olan merakımı sayın Kerem Cankoçak ve onun editörlüğünü yaptığı kitapları okuyarak kazandım ginkobilim sayfasındaki kitaplar hem çok ucuz hem çok güzel.Senin ilgini arttırıp geliştireceğinden eminim.

Bence kesinlikle çeşitli belgeseller izlemeli ve çeşitli kitaplar okumalısınız. Ben fizik bilimine çok fazla ilgi duyduğum için bulduğum belgeselleri izleyip temel düzeyde anlayabileceğim kitapları okudum ve inanılmaz faydasını gördüm. Fizik bölümünde okuyacaksanız öncesinde bu şekilde okumalar yapmanızın faydasını göreceğinizi düşünüyorum.

“En güçlü veya zeki olan değil, değişime en çok açık tür hayatta kalır.”
Leon C. Megginson