Puan Ver
Puan Ver

Fil macunu deneyini insan bedenine zararsız ürünlerden yenilebilir biçimde gerçekleştirebilir miyim?

Ben aşçıyım bunu yukarıda sorduğum şekilde kullanıp kullanayamacağımı merak ediyorum teşekkürler

Ben bu deneyi Aşçılık alanında gösteri amaçlı olarak bile kullanılmasını önermem. "Hidrojen peroksit"in potasyum iyodür ile tepkimeye girmesi aslında çokta masum bir reaksiyon değildir. ilk andaki sıçrama ve akabinde oluşan ısının kontrolünü veya ne yöne doğru salınım gösterebileceği bile belli olamıyor. Deneyde kullanılan kısmen tek masum kimyasal organik gıda boyasıdır.

Bu tarz köpüklü bir gösterinin son derece hızlı gerçekleşmesini sağlayan yüksek derişik H2O2 dir. Bunu ortadan kaldırdığımızda potasyum iyodür ün termik reaksiyonu tetikleyecek aktivatörü kalmayacağından deney gerçekleşemez. Ayrıca bunun yerine konulabilecek zararsız bir kimyasal aktivatörde yoktur.

“Beni harekete geçiren iki temel düşünce vardır: Dün, yaşam hakkında ne kadar biliyor idiysen, bugün daha fazlasını öğren ve diğerlerinin acısını azalt. Bu düşüncelerin seni ne kadar ileriye taşıdığını görünce şaşıracaksın.”