Puan Ver
Puan Ver

Evrimsel süreçte bitkiler ve insanlar arasındaki bağı nasıl açıklarız?

Doğada yer alan tüm canlılar belirli oranda geriye gidildiğinde ortak bir ataya dayanır. Peki insanlar ve bitkiler arasındaki genetik benzerlikler bu iki tür arasındaki "akrabalığı" nasıl açıklar? Yani aralarında bir akrabalıktan bahsedebilir miyiz? Varsa bir ara tür var mıdır?

Bitkiler ve hayvanlar çok eski dönemlerde ortak ataya sahip olduklarından ortak atamız muhtemelen bakteriler kadar eskidir.Ayrıca tüm canlılar tek atadan geldiği için tüm canlılar aslında akrabadır fakat bazı canlılar diğerlerinden çok daha önce birbirlerinden ayrıldığı için ortak ata bulmak çok zordur.

“Tek bir hücre, belirli şartlar sağlandığında sadece birkaç yılda yetişkin bir insana dönüşebiliyorsa, tek bir hücrenin belirli diğer şartlar sağlandığında yüz milyonlarca yıl içinde insan türüne dönüşebileceğini anlamakta hiçbir güçlük olmamalıdır.”